Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juli 02, 2008

Overzicht

Je zou bijna een complot vermoeden maar dat doe ik niet omdat voor mij al lang vaststaat dat complotten bestaan. Daarom zie ik mijzelf ook niet als paranoïde maar als realist. Zolang je ervan overtuigd bent dat ze je moeten hebben hoef je je ook niet meer druk te maken over de mogelijkheid. Bovendien heb ik lang geleden geleerd dat het absoluut geen zin heeft om je druk te maken over zaken waar je geen invloed op hebt. Toch blijft het gemeen.

Zo is het gemeen dat ik blijkbaar zelf geen berichtjes kan plaatsen in m'n eigen commentaar-box (U nog wel?) en is het ook gemeen dat m'n zoon en ik gisteren voor niets naar de karatedojo waren afgereisd: De ruimte bleek verhuurd aan een yoga-klasje. Ook de meester was niet blij met de buurthuis-blunder.

Gisteravond vond ik dankzij een anti-virus programma een gemeen virus op de laptop van de buurvrouw. Na een voorgeschreven aantal handelingen leek het gevaar geweken en kon ik zelf nog voor het slapengaan m'n mail checken. Vanmorgen startte het apparaat op. Waarna het apparaat opstartte. En nog een keer. En zo verder. Dat leek mij niet goed. Na een tiental pogingen in het systeem binnen te dringen toch maar besloten naar de dokter te gaan ermee. De PC-dokter wel te verstaan. Toch wel leuk voor buurvrouw Winonah als zij volgende week terugkomt in het huis waar m'n zoon en ik tijdelijk in mogen verblijven en zij weer fijn kan internetten.

In elk geval heeft zij sinds vandaag een watermeter. De monteur die vanmorgen langskwam klaarde de klus van het plaatsen in iets minder dan vijf minuten. Ik vind dat knap!

De mevrouw die mij gisteren een pensioenplan voorlegde (op m'n officiële tijdelijke adres!) vond ik ook knap. Zij wist mij namelijk duidelijk uit te leggen wat de risico's, na-en voordelen waren van de diverse mogelijkheden op aanvullend pensioen. Omdat ik momenteel geen vaste werkgever heb (en eigenlijk -goed beschouwd- ook nooit heb gehad) leek het mij raadzaam toch een en ander goed geregeld te hebben. Nu heb ik weliswaar bij diverse pensioenfondsen wat opgebouwd maar er is al lang geen sprake meer van enig overzicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!