Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juni 04, 2008

Lozen

Het leven gaat door en dus ook het kletsen met bekenden in de supermarkt en op straat. Zoals vandaag ondermeer met supermarktmedewerker Merrin en buurvrouw Linda. Ook bij de sigarenman en bij de bakker bleek men al op de hoogte van onze lotgevallen rond de brand.

Vandaag waagde ik een poging tot het regelen van een gasaansluiting in onze tijdelijke woning. Eerst belde ik het NUON:"Volgens onze gegevens bent U gewoon aangesloten." Da's mooi, zeg ik; maar er stroomt geen gas uit het kraantje." Dan maar het onderhoudsbedrijf gebeld: "Volgens onze gegevens heeft Uw woning geen servicecontract dus wij kunnen U niet helpen. U moet bij de woningbouw zijn." Ymere gebeld en via de centrale kwam ik terecht bij de onderhoudsdienst. Deze meneer weigerde zijn naam te geven en verbond mij uiteindelijk ongevraagd door met een betaalnummer (0,10 euro per minuut) van een bedrijf dat niets met gasaansluitingen van doen heeft. Breman services verbond mij weer door met Ymere waar ik eerst weer een helpdeskmedewerker aan de lijn kreeg die mij doorverbond met de onderhoudsdienst. De jongedame in kwestie kon het antwoord op mijn vraag niet in haar schermpje vinden ("Ik wil graag een gasaansluiting in mijn woning. Hoe regel ik dit?"), noteerde mijn nummer en zou mij terugbellen. Vermoedelijk belde zij in paniek haar baas want even later belde die mij vanaf zijn mobiel op de mijne. "Ga de keuken in, draai het kraantje open. Het kan dan even duren voordat er voldoende druk op staat om het gas te laten stromen." Eindelijk iemand met verstand van zaken. Ze bestaan nog! Al lijkt het een uitstervend ras (en werkt de geiser nog steeds niet).

Hetzelfde gold voor de meneer die gisteren onze tijdelijke toiletpot kwam repareren. Eerst had ik gebeld om zeker te zijn dat de afspraak doorging en om de druk wat op te voeren (aangezien ik de hele vrijdagmiddag kwijt was aan een monteur die besloot niet te komen) verteld dat als er niemand kwam ik een particulier bedrijf zou huren en de rekening naar de woningbouw zou sturen. Wellicht dat dat hielp want niet veel later kwam een goed voorbereid manspersoon met veel plezier ervoor zorgen dat wij ook in de tijdelijke woning de menselijke afvalstoffen kunnen lozen.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Mel Ferrer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!