Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, april 08, 2008

Moe

In het kader van "hoe maken wij de Nederlandse bevolking zo bang dat zij alles pikken wat wij doen alleen maar omdat wij zeggen dat wij dat doen in het kader van terrorismebestrijding":

Doordat de chip in het nieuwe paspoort zodanig af te lezen valt van afstand dat de nationaliteit van de drager kan worden vastgesteld kunnen terroristen nu een paspoortbom (pdf) maken. U leest het goed: het is heden ten dage mogelijk een bom te maken die alleen maar ontploft als er iemand met een bepaald (bijvoorbeeld Nederlands!) paspoort passeert.

Dat hadden ze niet in mijn tijd!

Mensen die tegenwoordig over het internet surfen zullen dat ook kunnen zeggen over een paar jaar wanneer The Grid volledig ingeburgerd is in de maatschappij. De huidige behaalde snelheden worden voetnoten in geschiedenisboeken want The Grid zal het mogelijk maken om in enkele seconden een film te downloaden of met steden vol mensen tegelijk virtueel tegen elkaar te vechten. Zelfs de hoeveelheid data doorsturen die nodig is voor het genereren van holografische beelden wordt dan mogelijk. Het "Holodeck" uit Star Trek ligt opeens niet meer zover in de toekomst!

Toch kijk ik persoonlijk met angst en beven naar de komst van Red Button Day zoals de medewerkers van CERN dat zelf noemen. Op die dag wordt namelijk niet alleen The Grid in bedrijf genomen maar drukt ook iemand op het "aan"-knopje van de Large Hauldron Collidor (LHC). Dit apparaat gaat op zoek naar mogelijk niet bestaande deeltjes en is de reden van de ontwikkeling van The Grid. Het belachelijk snel kunnen verzenden van gegevens schijnt nodig te zijn bij het onderzoeken of er bijvoorbeeld een of ander mini-atoompje bestaat dat sneller gaat dan het licht.

Als ze maar niet gaan onderzoeken wat er gebeurt wanneer je materie en anti-materie laat samenkomen! Of een deeltje vindt dat niet gevonden wil worden en om die reden heel hard BOEM! doet...

Vriend Pieter was bang dat zijn computer BOEM! zou doen en had mij daarom gevraagd even langs te komen gisteravond. Dus nadat ik om 6 uur thuis was gekomen, om kwart over 6 had gegeten, om half zeven de deur uit ging om m'n zoon naar karateles te begeleiden, om acht uur thuis was, een paar telefoontjes pleegde, e-mails beantwoordde en Superfer aan het werk had gezet toog ik naar vriend Pieter.

Na het verwijderen van behoorlijk wat adware en het verders opschonen van zijn pc met hulp van Sweepi kon ik nog redelijk op tijd m'n bedje in om vandaag gewoon te werken van 9 tot half 6. Toch voel ik me best wel moe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!