Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, september 21, 2007

Sneuvelen

"Ho Rosita! Stop!" riep ik nog. Meerdere malen zelfs. Maar Rosita rook haar vrijheid en had even geen zin om te luisteren. Ik zag het hek openstaan en vreesde even dat Rosita de vrijheid zou kiezen door gebruik te maken van de autobaan maar gelukkig besloot zij tijdig naar mij te luisteren en halt te houden. Vervolgens liet ik haar rechtsomkeert maken voor de tweede take van de scene waar wij op dat moment mee bezig waren.

Rosita was de merrie die aan mij was toegewezen in het kader van de opnames van het Endemol-programma "Restorations". Ik speel dus mee in de aflevering waarin Fort Altena zich presenteert als monument dat de 1 miljoen euro verdient, als steuntje in de rug voor de restauratie.

Voor het eerst van m'n leven op een heus paard gezeten en er niet vanaf gevallen. Zelfs niet toen zij onbedoeld in galop ging. Twee keer zelfs!

Sowieso was het een memorabele dag want voor het eerst van m'n leven ook mocht ik Napoleon spelen! Samen met de Nederlandsche Inspecteur-Generaal van Fortificatiën Cornelis Kraijenhoff (prachtig neergezet door collega-figurant Ian) inspecteerde Napoleon de omgeving op mogelijkheden tot het bouwen van verdedigingswerken.

Misschien kunnen "onze jongens in Uruzgan" nog wat leren van die generatie. Het is bijzonder triest dat weer een soldaat het leven moest laten. Natuurlijk geldt dat in het bijzonder voor de nabestaanden van de 20-jarige Tim Hoogland maar het feit blijft: Wie als soldaat rondloopt in een oorlogssituatie loopt het risico te sneuvelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!