Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, juli 13, 2007

Monaco

Gisteren gehoord in de McDonalds:"Dus je vind je nieuwe vader wel een beetje toffe gozer?" Vroeger ging dat toch meer in de trant van :"Zoon, weet je nog dat een paar jaar geleden papa een pakje sigaretten ging halen en niet meer terugkwam? Nou, mama heeft lang gewacht en toch maar een nieuwe papa voor je gehaald. Volgende week komt hij eten en stel ik jullie aan elkaar voor. Als jij hem niet aardig vind ruilen we'm gewoon weer in bij de nieuwe-papa winkel. Wat zeg je ervan?" Misschien heb ik het verleden wel wat geromantiseerd hoor. Dat kan natuurlijk ook...

Gisteren vertelde een zomerkamp-collega dat zij het lied "Lief klein konijntje" nog uit haar jeugd kende. Volgens mij is de wereldhit van Ome Henk niet meer dan een paar jaar oud maar wellicht dat een tiener beschikt over een ander tijdsbesef...

Na het supergezellige dagje kamp van gisteren eventjes Eva, Dayna en hun moeder gezien. Heerlijk weer om te zien hoe die meiden hangen om hun grote broer Ferdinand.

Wij waren net thuis toen buurvrouw Winonah even langskwam. In de keuken bleek weer een tas etenswaren te staan, gedoneerd door buurvrouw Hetty. Vriendin Marjan vertelde aan de telefoon dat haar broer zakgeld op haar rekening heeft gestort voor haar zoon én voor de mijne. Lieve mensen zijn er toch op de wereld.

Neem nu het kleine hummel dat mij vandaag op zomerkamp een bloemetje gaf én een kusje op de wang met de woorden:"Voor jou. Omdat ik je zo lief vind." Dan weet je weer waar je het voor doet...

Dinsdag meld ik mij weer voor zomerkamp maar vooraleerst ga ik een weekendje werken in Monaco.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!