Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, juni 12, 2007

Lieve

Wouter Bos noemt het "klasse" van Hans Hoogervorst dat die accoord gaat met de schamele bezoldiging van 270.000 euro per jaar voor het baantje van bestuursvoorzitter van de Autoriteit Financiële markten. Toen Hoogervorst nog minister was vond ook hij dat topmensen in (semi)overheidsdienst niet meer mochten verdienen dan de zogeheten Balkenende-norm; het salaris van de minister-president zou het maximum salaris moeten zijn. Wouter Bos verklaarde dat als hij minister zou worden hij zou toezien op de nieuwe regel. Jan Peter Balkenende toucheert zo'n 130.000 euro op jaarbasis. Wouter's bloedeigen PVDA-fractie in de Tweede Kamer vind zijn aanpak van de topsalarissen te "soft". "Als je gaat tornen aan de topinkomens is dat slecht voor de Nederlandse concurrentiepositie", aldus de minister van Financiën. Waar zijn die harde woorden gebleven die hij uitte aan het vorige kabinet-Balkenende toen hij zelf nog lid was van de oppositie? Een en ander houdt in dat zowel Wouter Bos alsook Hans Hoogervorst opeens van mening isverandert. Je zou bijna denken dat het politici zijn...

Ik ben geen politicus maar toch mocht ik gisteravond het woord voeren ten overstaan van een aantal kritische toehoorders. Mijn betoog droeg de titel "Observatie & Perceptie (Waarom zien wij anders?)". In de nabespreking bleek dat dat een onderwerp is waar je een flink boompje over kan opzetten. Wie dat op prijs stelt kan ik een kopietje doen toekomen.

Terwijl ik de keel smeerde met een glaasje wodka was m'n zoon met oppas Suus naar karate om daarna samen met haar nog even TV te kijken. Toen ik thuiskwam lag hij al te slapen. 't Is een goeie jongen. En een hele lieve.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!