Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, juni 21, 2007

Ik

Bij "ons" in het rijke westen gooien we meer eten weg dan men in derde wereldlanden tekort komt. Het probleem lijkt dus te liggen bij de distributie.

Kunnen wij Albert Heijn overhalen om een supermarkt te beginnen in de Sahel en de eerstkomende 20 jaar of zo verlies te draaien totdat de lokale bevolking zo gezond is dat zij goed kunnen werken, in eigen levensonderhoud kunnen voorzien en hun boodschappen kunnen kopen? In eerste instantie kan AH natuurlijk lokale mensen in dienst nemen en eten bieden bij wijze van betaling.

Een te idealistische voorstelling? Wellicht. Maar een mens mag dromen toch? En hopen dat op een dag mensen het helpen van anderen stellen boven winst maken.

Een voorbeeld van zo iemand is buurvrouw Hetty die ons ook vandaag weer verblijdde met een pakketje overgebleven etenswaren van de Voedselbank. Gisteren hadden we ook al eventjes met haar staan kletsen toen wij haar overtollige spulletjes van mijn moeder brachten. Vriend Sahin was aan de deur met een vriendin van hem, helaas net op het punt dat wij de deur uit moesten richting atletiekles. Bij thuiskomst nog lekker wezen "jammen" met buurvrouw Winonah.

Vanmorgen geen tijd voor koffiedrinken met laatstgenoemde buurvrouw want ik ging even de post halen in m'n moeder's bijna-nieuwe huis voordat ik met werkgroep Zomerkamp-collega Talitha wat spulletjes kocht voor het naderende zomerkamp. Vervolgens heerlijk gewerkt met de kinderen uit m'n zoon's klas en die van een klas hoger. De middag thuis zitten wachten op de nieuwe gasmeter. Die niet kwam.

Bij m'n moeder gegeten en wederom een lading LP's én m'n zoon opgehaald die ook weer had geholpen met dozen inpakken en gereedmaken voor de overgang.

Ben trouwens benieuwd hoe de overgang zal verlopen van belastingvoordeel naar kindertoeslag-naar-inkomen, wat André Rouvoet graag ziet gebeuren. Om een of andere reden zie ik ook de uitvoering van de plannen van dit kabinet niet zo zitten. Sarcastisch? Wie, ik?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!