Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, mei 21, 2007

Beter

"Maak je maar geen zorgen als je mij hoort huilen in bed, pap. Dat is gewoon omdat ik m'n zusjes mis." Superfer slaapt nu met de knuffel die z'n zusje Dayna na haar weekendje bij ons per ongeluk heeft achtergelaten. Het liefst zou hij weer met de meiden en een zak popcorn naar afleveringen van Het Molletje kijken. Vanavond zorgde hij voor z'n eigen afleiding. Toen ik hem gisteren vertelde dat de oppas vanwege examens niet kon komen veruzchtte hij :"Gelukkig, dan kan ik rustig aan m'n werkstuk werken." Lief he?

Niet iedereen is zo lief:
Uit verschillende berichten blijkt andermaal dat uitsluitend wapenhandelaren winnaars zijn van welk gewapend conflict dan ook. Israël versus Palestina (of moet dat met een kleine letter "p" omdat niet iedereen het land erkent heeft?) en natuurlijk Irak dat, zoals nu blijkt, een order heeft geplaatst voor ruim een miljard euro aan wapens. Made in USA uiteraard. Natuurlijk wordt keurig bijgehouden welke miltair welk wapen krijgt zodat onbevoegden er niet mee kunnen schieten(...) Blijft de vraag: waarop wordt niet gewoon wereldwijd de produktie van wapens stilgelegd? Ook boeven, schurken en ander schorriemorrie kunnen dan niet meer aan wapens komen.

Het is duidelijk dat voor Amerika (althans voor haar machthebbers) de wapenindustrie stukken belangrijker is dan bescherming van het milieu aangezien zij geen heil zien in een vervolg op het Verdrag van Kyoto. Kan iemand de wapenlobby even vertellen dat mensen die omkomen door milieuverontreiniging nooit wapens zullen kopen?

Binnenkort moet de Werkgroep Zomerkamp Licht en Lucht inkopen doen voor zo'n 250 kinderen. Dat was één van de punten die tijdens de vergadering van vanavond naar voren kwam. Gelukkig had ik vanmiddag na het werk én gisteravond al een flink stuk gewerkt aan de voorbereiding van de deelraadsvergadering van morgenavond. Ter onderbreking speelde ik een potje schaak met m'n zoon of dan weer een potje darts of oefende ik wat op de gitaar. Ook keken wij de laatste aflevering op video van Star Trek: Voyager en begonnen wij aan de serie DS9. Hij mag van mij alles kijken wat zijn interesse heeft al zorg ik wel dat ik er bij ben wanneer het heftig wordt. Wij doen niet aan censuur, in tegenstelling tot enkele tientallen landen die verschillende websites gesloten houden voor hun burgers. Helaas dachten de onderzoekers dat Westerse landen per definitie niet censureren en werden die landen dus niet betrokken bij het onderzoek.

Sites als MySpace en YouTube zijn vanaf heden verboden terrein voor Amerikaanse soldaten. Officieel omdat het bezoek aan deze sites teveel druk legt op het netwerk en de beschikbare bandbreedte maar gelovers in complottheoriën weten wel beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!