Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, mei 04, 2007

Belediging

Superfer en ik begonnen de dag met ontbijten bij oma en haar helpen met het uitruimen van haar zolderkamer. Daarna heerlijk van het mooie weer genoten in het park, een potje gekaart, een broodje gegeten, een raadsstuk doorgenomen en een kleurtje gekregen. Tegen achten arriveerden mijn zoon en ik, gezeten in de bakfiets van een zekere fractievoorzitter, bij het Zaanhof alwaar jaarlijks de Dodenherdenking plaatsvindt in stadsdeel Westerpark. Zo ook dit jaar. Geen der sprekers zal ooit uitgroeien tot groot cabaretier maar dat hoeft ook helemaal niet op z'n bijzondere avond waarop live de Last Post en Het Wilhelmus worden gespeeld...

Javier Guzman is uitgeroepen tot beste cabaretier van het komend (...) seizoen. Door al het feestvieren rond deze uitverkiezing heeft-ie vast geen tijd om te treuren om de breuk tussen hem en Janna. Hoe vier je eigenlijk dat je komend seizoen de beste zult zijn? Ga je dan met je beste vriend in de kroeg zitten of doe je meer?

Je beste vriend zien voetballen met je zoon; bij thuiskomst van de kroeg een voor jou vreemde zonnebril in je bed vinden; een afgezegde afspraak zodat je opeens tijd hebt voor jezelf...dat zijn zo van die geneugten in het leven die het allemaal de moeite waard maken. Alleen al daarom is het voor mij belangrijk stil te staan bij hen die stoerven opdat wij dagelijks kunnen genieten van zwaarbevochten vrijheid. Daarom ook erger ik mij mateloos aan mensen die opzettelijk misbruik maken van dat privelege. Bij vrijheid moet je niet denken aan de vrijheid om anderen hun vrijheid te ontnemen zodat jij meer van de jouwe kunt genieten. Dat is dus NIET waar al die mensen voor gestorven zijn, meneer Wilders. Heel fijn voor U dat U vindt dat voor iedereen vrijheid van meningsuiting geldt maar dat betekent dus ook dat mensen met een tegengestelde mening gehoord mogen worden. Nogmaals (en ik blijf het herhalen totdat het zelfs bij Geert Wilders doordringt): Vrijheid van meningsuiting staat NIET gelijk aan vrijheid van belediging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!