Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, februari 07, 2007

Nog

Nog

Wiet wordt voortaan weer netjes ondergronds verhandeld en valuta voor de maffia; alcohol en sigaretten zijn op de zwarte markt straks weer stukken goedkoper. Verder zullen mensen die voor hun 65'ste (al dan niet noodgedwongen) stoppen met werken daarvoor worden gestraft doordat zij worden gedwongen zelf mee te betalen aan hun eigen pensioen. Uiteraard gaat het monsterlijk veel geld verslindende JSF-project (dat al lang niet meer om de geplande jachtvlieger gaat maar om een als bommenwerper te gebruiken aanvalswapen onder de naam Lockheed Martin F-35 Lightning II, kortweg FA-35) gewoon door. Met name omdat de premier vriendjes wil blijven met George Junior. "Misschien, als ik heeeel lief ben, mag ik wel een keertje naar zijn ranch! Wat zal mama dan trots op mij zijn!"

Intussen is men begonnen met het verwoesten van het eco-systeem dat voorheen bekend stond als Waddenzee door de olie uit het gebied te pompen en claimt het kabinet Balkenende IV zich milieubewust te willen opstellen door een paar miljoen aan subsidies uit te geven en hier en daar wat heffingen op te leggen.

Essent en Nuon zetten als gezamenlijke ondermening zo'n 1340 mensen op straat waarvan exact nul een management-positie bekleden en Wouter en zijn maatjes vinden het allemaal wel best.

Noem mij maar sarkastisch maar ik heb even geen zin om op zoek te gaan naar de positieve punten (die er ongetwijfeld zijn hoor) uit het regeeraccoord dat leeft onder de naam "Samen werken, samen leven". In het motto alleen al ligt besloten waar de nadruk op komt te liggen: Wie niet werkt heeft geen recht op leven. In elk geval ligt de nadruk niet op het helpen van zwakkeren in de samenleving (geen bijstand voor mensen onder de 27. Tot die tijd maar bij papa en mama wonen?) Terwijl hier en daar op lokaal niveau is besloten dat de specifieke problemen waar jongeren mee te maken hebben moeten worden aangepakt hebben drie voormalige VU-studenten besloten de toekomst van ons land voor zichzelf te laten zorgen. "Eigen verantwoordelijkheid" weet U nog?

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Frankie Lane

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!