Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, februari 23, 2007

GVB

GVB

Een man stapt in de tram. Het is vrij druk in de tram en er zijn geen zitplaatsen vrij. De man zoekt en vindt een staplaats. Een vrouw tikt hem op de arm en biedt hem haar zitplaats. De man loopt op krukken. De man weigert beleefd. De tram maakt een bocht. De man valt bijna. De man en de vrouw wisselen een blik van verstandhouding waarna zij wisselen van positie. Beiden tonen zij een innemende glimlach.

Die toonde zich ook op mijn gezicht toen ik gistermorgen de deur opendeed voor vriendin Thura die op de koffie kwam. Altijd gezellig als mensen even langskomen. Zo werd ik laatst op mijn werk even aangesproken. De aardige dame stelde een paar gerichte vragen waarna wij zeker wisten dat wij elkaars weblog wel eens hadden wezocht via wederzijds beviriende weblogster Jolie. Het ging hier om Anna-Maria. Grappig, niet?

Ook m'n zoon kan af en toe bijzonder grappig uit de hoek komen, getuige dit voorbeeld:
XS4ALL verliest de aftap-zaak van de Nederlandse Staat. De rechter oordeelt dat de provider zélf (en dus de klant) moet betalen voor het doelbewust schenden van des burgers privacy door het twee jaar lang opslaan van surf- en mailgedrag. "Nogal logisch dat XS4ALL verliest!" roept m'n 11-jarige zoon de Ferman "De rechter werkt toch voor de regering?"

Vanmorgen kreeg ik een cadeautje van hem:"Blijf jij maar lekker liggen, pap. Ik ga wel alleen naar school." Echt fantastisch! Daar kan meneer of mevrouw Klantenservice van het GVB een puntje aan zuigen. Deze meneer of mevrouw Klantenservice (vermoedelijk gaat het om een schuilnaam) stuurde een antwoord op mijn vraag over het nieuwe kinderwagens-beleid. Volgens het GVB zijn meer mensen met kinderwagens gebruik gaan maken van de verbrede en verlaagde instap met parkeermogelijkheid. Helaas was dat niet de bedoeling en moet het gebruik van de tram voor mensen met kinderwagens nu weer ontmoedigd worden. Er schijnt wel eens iemand een gescheurd jasje te hebben opgelopen door een geparkeerde kinderwagen! Hoeveel mensen verwondingen hebben opgelopen door het rijgedrag van sommige bestuurders vertelt het verhaal niet...Volg hier mijn correspondentie met het GVB

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Fons Rademakers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!