Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, december 24, 2006

Vrolijk Kerstfeest

Vrolijk Kerstfeest

Het Mysterie Van De Verdwenen Kerstkadootjes, wordt (op Nickelodeon) herhaald op:
Maandag 25 december 2006 - 18:00 uur en Dinsdag 26 december 2006 - 13:15 uur.

Fer en ik hebben'm vanmorgen al gezien. Gisteren had-ie trouwens een grap bedacht:"Wat doe je als je langzaam wegzakt in een moeras?" Brandt U van nieuwsgierigheid en wilt U per sé het goede antwoord, stuur dan even een mailtje. Onze kerstboodschap is inmiddels ook daadwerkelijk te bekijken op http://www.terrebel.nl/Kerst2006.html. Door omstandigheden was er iets mis gegaan met het online zetten van de boodschap.

Door andere omstandigheden was ik een uur te laat op het werk vandaag en ging m'n zoon mee. Gelukkig voor hem was er op kantoor een computer vrij dus kon hij lekker aan de gang met computerspelletjes op internet terwijl zijn vader toeristen ondermeer veroordeelde tot "the comfy chair", "de brandstapel" en "tanden vermorzelen".

Grappig dat je het ene moment een rechter speelt tijdens de Spaanse Inquisitie om nog geen uur later een Katholieke Kerstmis bij te wonen in gezelschap van m'n moeder, m'n zoon en een aantal buren. Aardig ook om elementen van andere religies aan te treffen in de kerk. Ondermeer het Boeddhisme en het aloude Germaanse heidendom bleken vertegenwoordigd. Je kunt het natuurlijk hypocriet noemen om Kerst te vieren. U weet wel: twee dagen van vrede en vreten. Maar vertelt U mij dan eens wat beter is: Twee dagen lang doen alsof er niets aan de hand is of je er twee dagen lang aan ergeren dat anderen twee dagen lang doen alsof er niets aan de hand is?

Natuurlijk is er wel degelijk het een en ander aan de gang wat niet ontkent kan worden: zo wordt ten lange leste het Slotervaartziekenhuis verkocht aan een private onderneming zodat met name rijke bejaarden een onbezorgde oude dag kunnen genieten. Maar dat zal ik vast wel verkeerd begrepen hebben.

Zo dacht ik ook dat Jan Marijnissen een fout beging door vroeg uit de coaltie-onderhandelingen te stappen. Nu blijkt dat hij wellicht had voorzien dat een coalitie van CDA, PVDA en CU niet kan rekenen op brede steun van de bevolking, dit feit tot vervroegde verkiezingen kan leiden en de SP daar uit komt op een zetelaantal dat hoger ligt dan dat van de PVDA. Goed gezien van Jan!

Rest mij nog één zinnetje:

Vrolijk Kerstfeest!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!