Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, november 02, 2006

Geworden

Geworden

Het duurde gisternacht wel eventjes voordat ik alle 77(!) nieuw binnengekomen e-mailtjes had gescand op relevantie van antwoordwaardig. Als je goed leest blijft er maar een klein aantal over waar je daadwerkelijk op wilt reageren: de geboorte van een baby, een interesant discussie-punt of zomaar een uiting van liefde; het toevoegen van een vers "Hyves-vriendje" en een werkgerelateerd stukje; computertechnische hulp aan een vriend en een uiting van afschuw. Was samen voldoende om er wederom voor te zorgen dat ik niet aan voldoende nachtrust toekwam. Toch ga ik vooruit en weet ik inmiddels beter prioriteiten te stellen.

Het na 22 november nieuw samen te stellen kabinet zal ook prioriteiten moeten stellen en U kunt daarbij helpen!
Volgens De Nieuwe Kieswijzer (die zich baseert op het stemgedrag van de diverse fracties in de Tweede Kamer) ben ik het in 87 procent van de gevallen eens met de standpunten van de SP. Maar eigenlijk wist ik dat al hoewel een stukje bevestiging nooit kwaad kan.

Wat wel degelijk kwaad kan is ouders die hun kinderen bijvoorbeeld vertellen dat wanneer je haast hebt je niet voor het rode stoplicht hoeft te wachten. Zo schep je de levenshouding:"Regels zijn er voor iedereen behalve voor mij. Een kwalijke zaak in mijn ogen. Zo raar is het dus niet dat zoveel kinderen onopgevoed rondlopen. Het gaat vooral om slechtopgevoede ouders. Daarom pleit ik niet voor "heropvoedingskampen" voor uit het gareel lopende jongeren maar diezelfde kampen voor ouders...;-)

Mijn mening werd bevestigd toen ik gisteren samen met juf Sabine met een twintigtal kinderen uit groep 7 (waaronder m'n zoon) op stap mocht naar de Hortus Botanicus. Op de tramhalte werd ik nog hartelijk begroet door tramvriendin Maya. Het was een leerzame ervaring. Dat uitstapje dus en niet die begroeting.

Na afloop met m'n zoon gaan lunchen met oma en de rest van de middag doorgebracht in een grote elektronicawinkel. Tevreden met de buit lagen wij vroeg in bed, mede omdat het de avond ervoor nogal laat was geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!