Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, november 20, 2006

Exception

Exception

Zo. Rita Verdonk heeft het weer voor elkaar. Nu hoort het zo te zijn dat een demisionair kabinet uitsluitend lopend beleid hoort uit te voeren en slegs in noodgevallen daarvan mag afwijken. Volgens mevrouw Verdonk is het een noodgeval dat mensen nog steeds in gezichtsbedekkende kleding rondlopen en daarom moet er NU wat an gebeuren. Vraagje tussendoor: hoe vaak bent U bedreigd door iemand in burka? Nog een vraagje tussendoor: hoe vaak precies, in de afgelopen 350 jaar heeft iemand, gehuld in burka een terroristische aanslag gepleegd waar dan ook ter wereld? Terug naar het verhaal: Volgens Rita Verdonk wordt Nederland een stuk veiliger wanneer je op straat iedereen in de ogen kan kijken. Het dragen van een integraalhelm, het hoofd omwikkelen met een lekkere warme sjaal tegen de koude, het opzetten van zo'n gigantisch grote blingbling-bril mag dus niet van mevrouw Verdonk van de modepolitie. Wat zou de échte reden zijn dat de minister van uitzettingszaken de burka uit het straatbeeld wil weren? Omdat het een symbool is van onderdrukking van de vrouw zoals zij zelf beweert en men zich bedreigd voelt omdat je nooit kan weten wie er onder schuil gaat? Dan zou zij ook de SGP moeten verbieden zich in het openbaar te uiten en moet ook mannelijk macho gedrag in het openbaar worden bestraft want ook dat is vaak vrouw-onvriendelijk. Maar dat doet zij allemaal niet. Gevolg is dat ondermeer Indonesië boos is om deze discriminatie en er mogelijk weer rellen onstaan als in de zogenoemde "cartoon- rellen". Als dat gebeurt kan Rita natuurlijk zeggen: "zie je wel dat moslims agressief zijn?"

Dan beroep ik mij nu op mijn vrijheid van meningsuiting, wellicht tot grote schok van diegenen die mij persoonlijk kennen: Ik vind Rita Verdonk een k@twijf! Zo.

Rest mij verder nog te vragen waarom het CDA, zo vlak voor de verkiezingen, opeens haar uiterste best deed het TV-spelletje Lingo te behouden voor de Nederlandse cultuurhistorie en absoluut niets deed toen de zender-beheerder andere programma's wilde schrappen. Het zal er toch niets mee te maken hebben dat het nichtje van Jos Werner, de fractievoorzitter van het CDA in de Eerste Kamer, dreigde haar leuke baantje te verliezen. Met alle respect overigens voor Lucille Werner: ze doet't leuk.

Leuk maar vermoeiend was het gisteren op het werk waar een collega zelfs ondanksj een ter plekke opgelopen verwonding gewoon doorging met toeristen behagen. Wat een bikkel, die Sabeau! Mij was de eer gegund op het einde van de werkdag haar beroemde vader de hand te schudden: Dick Remelink, saxofonist van de Nederlandsche elektroband Exception

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!