Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, oktober 11, 2006

Buurvrouw

Buurvrouw

In Duitsland was laatst grote paniek uitgebroken en zelfs het terrorisme-alarm afgegaan. En waarom eigenlijk? Om een drilpudding! Onvoorstelbaar hoe knap van regeringen en media om burgers bang te laten worden voor een op straat uitgespreid toetje...Als mensen al het leger inschakelen bij het zien van een dessert op een ongewone plek, wat doen zij dan wel niet bij zien van een sauzijzenbroodje in een afslankcentrum?

Denk dat ik toch maar ga overwegen te verhuizen naar Bonaire en daar hoef ik binnenkort niet eens de landsgrenzen voor over want "de kleine Antillen" worden een soort van gemeentes binnen de Nederlandsche Staat. Wordt me dat even lachen voor de rijschoolhouders!

Het is het bijna waard om een boek over te schrijven. Niet dat ik daar momenteel tijd voor heb: ik loop zelfs achter op schema met lezen! Boek nummer 9 van dit jaar is uit: "baby blues" van Tony Parsons. Lezen is heel leuk en radio luisteren kan dat ook zijn. Zeker wanneer dat heel leuk gaat via het stukje software, geschreven door een hobbyist. Het programma heet Radio Online en is hier te downloaden.

Om een radiozender te worden voor andere gebruikers is het leuk om Mercora IMRadio te gebruiken. Je kunt dan muziek beluisteren die bij vriendjes, vriendinnetjes en compleet onbekenden op de computer staan, inclusief
podcasts! Ze verzinnen weer wat, allemaal. Dat hadden ze in mijn tijd niet...

In mijn tijd traden falende ministers af. Toch? Dat doen zij nu nog steeds in Duitsland waar minister Karin Röpke aftrad om de zaak "het kinderlijkje in de koelkast." Dat de door haar beheerde dienst van de Kinderbescherming in de fout ging heeft zij op haar persoon betrokken. En zo hoort dat. Chapeau!

Dat zou ik ook uitroepen wanneer onze regering besluit zich terug te trekken uit het "JSF-project". Wat bovendien niet meer gaat om de produktie van het jachtvliegtuig Joint Strike Fighter maar inmiddels is omgedoopt in FA-35 Lightning II, waarbij FA staat voor "Fight Attack", een aanvalswapen dus en dan met name een bommenwerper. Wie heeft Balkenende op het oog om ermee te bombarderen dan? Nu uit het project stappen zou "ons" 1 miljard euro kosten. Het project continuëren komt waarschijnlijk neer op het uitgeven van een eurootje of 14 miljard...

Liefde voor je kinderen is niet in geld uit te drukken. Gelukkig maar. Ferdinand besloot om vandaag ziek thuis te blijven met zijn pols in een rekverband en in een door buurvrouw Hetty gefabriekte mitella. Daarnaast verzorgde zij vandaag onze tuin én ons avondeten! Wij boffen toch maar met zo'n zorgzame buurvrouw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!