Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, september 06, 2006

Turen

Turen

Ik vraag mij af of het leger daadwerkelijk zo weinig om haar mensen geeft dat het premies terugvraagt aan gewonde soldaten of is het alleen maar zo dat het Amerikaanse leger zo veel geld tekortkomt dat het niet anders kan dan de gevechtspremie terugvragen van een soldaat die bij een bomexplosie een been verloor terwijl een ander door zijn verwondingen na "slegs" twee van de drie contractjaren teruggezonden werd naar huis en dus zijn al ontvangen premie teruggevordert zag "omdat hij zijn contract niet heeft uitgezeten? Dat gaat vast bij elk leger zo. Toch? En zal dat ooit volmondig worden toegegeven?

Eindelijk geeft George Junior het bestaan van de geheime CIA-gevangenissen toe. Terreurverdachten worden daar vastgehouden zonder enige vorm van proces en zonder dat rekening wordt gehouden met de afspraken die in 1949 in Genève zijn gemaakt. Maar nog steeds wordt niet officieel zijn aftreden geëist. Onbegrijpelijk. Volgens zijn zeggen ging het om 14 personen die inmiddels zijn overgedragen aan de erkende authoriteiten. Ik weet niet hoe het met U zit maar ik vertrouw geen woord meer van wat die man zegt.

Ondermeer EU-parlementsleden Camiel Eurlings (CDA) en Hans Blokland (ChristenUnie) geloofden George Junior indertijd toen die verklaarde dat de CIA geen geheime vluchten uitvoerde over Europees grondgebied waarbij de gevangen werden vervoerd. Zij hebben ongelijk gekregen. Zo ook minister Ben Bot die nog in oktober 2005 verklaarde dat er geen bewijs was voor het bestaan van de detentiekampen.

De regeringen van ondermeer Polen en Roemenië staan onder druk nu bekend is geworden dat zij al die tijd met de Amerikanen meewerkten aan het illegaal gevangen houden van verdachten terwijl zij dit nog in november vorig jaar met kracht ontkenden.

Tijd om met kracht een proteststem te laten horen.

Tijdens zijn middag bij de NSO hoorde m'n zoon vreemde geluiden. Maar dat was waarschijnlijk omdat zij in de bioscoop zaten en keken naar Monsterhouse.

Terwijl ik gistermorgen vergaderde met het oudercollectief om vervolgens de hele dag te werken had ik vandaag een relatief rustige dag. Die werd beëindigd met het nuttigen van het avondmaal bij m'n moeder thuis, praatjes met buren Dudo, Debbie & Billy en Hetty & Vincent. Daarna een potje gedart met m'n zoon om daarna met hem samen gezellig naar de beeldbuis te turen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!