Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, september 13, 2006

Leren

Leren

"De molen moet draaien. Is het niet linksom dan wel rechtsom" (over Molen de Otter) ; "De discussie over wilde dieren in het circus is opgezweept" (Over stadsdeel Westerpark als standplaats van Circus Renz); "Het budget werd overschreden omdat het project meer kostte dan verwacht." (Een argument voor budgetoverschrijding) Zomaar een paar zinsneden opgevangen tijdens de raadsvergadering van vavavond...eh...gisteren. Een produktieve avond was het zeker al was het even wennen aan de tijdelijke huisvesting omdat de nieuwe raadszaal nog niet af is. De plek doet er eigenlijk ook niet toe: het gaat om de inhoudelijke gesprekken tussen Dagelijks bestuur, de raad, ambtenaren en eventuele insprekers.

Gelukkig was mijn oppas zo lief om het geduld op te brengen te wachten tot ik thuis kwam van de vergadering. Dat was kwart voor 1...Nog even gezellig met haar zitten babbelen om haar morgen weer op het werk te zien. Thanks, Wieteke!

Gisteren was Ferdinand weer naar karate in het nieuwe seizoen. Met op zijn schouder de hand van de meester betrad hij voor het eerst na de vakantie de dojo en zat ik intussen de vergadering van vandaag voor te bereiden.

Het was een vermoeiende dag die begon met koffiedrinken met buurvrouw Hetty en werd vervolgd met werken in de Dungeon. Helaas gaat daar niet alles naar wens dus vandaar deze oproep: Komt allen naar The Amsterdam Dungeon en laat je lekker martelen!

Dat moet U niet zien als fysiek geweld maar als spelletje. Althans op het werk...In het echt wordt er helaas nog steeds gemarteld. Vermoedelijk in landen als Turkije, Afghanistan en Jemen maar wellicht ook in de voorheen geheime CIA-detentiekampen. Gelukkig hebben wij minster Ben Bot met zijn opgeheven vingertje:"Nu wordt ik toch wel een beetje boos, hoor, meneer George Junior! Als U het weer doet wordt ik misschien wel nog bozer en wanneer ik helemaal door het lint ga omdat U ons weer heeft voorgelogen ga ik misschien wel anderen vertellen dat ik boos op U ben!"

Zo. Dat zal ze leren!

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Taufa'ahau Tupou IV

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!