Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, augustus 10, 2006

Symptomen

Symptomen

Net terug van een etentje met de leiding van zomerkamp Licht en Lucht. Het idee ontstond om een Hyve te beginnen. Bij deze...Eerder op de dag vertoefde ik in een filmstudio in Hilversum voor de opnames van een reclamfilmpje voor Binck Bank. Ben benieuwd naar het resultaat.

Niet zo nieuwsgierig natuurlijk als naar het resultaat van de onderhandelingen tussen de strijdende partijen in het Midden-Oosten (nee, ik heb nog steeds niets gehoord uit Haifa) natuurlijk. Het kan nog wel even duren voordat men tot een oplossing komt want het conflict loopt al zo'n 2000 jaar. Wellicht hadden de Joden het verkeerd begrepen toen, volgens een zeker bijbelboek, God hen naar het beloofde land zond. Het heeft er schijn van dat zij dachten dat zij de zittende bevolking eruit moesten knikkeren. Als ik God een beetje begrepen heb bedoelde Hij dat er daar zoveel ruimte was dat de Joden er nog best bij konden. Maar ja, dat is vast te simplistisch gedacht. Ook hier geldt in mijn ogen de regel: bestijdt de oorzaak en niet de symptomen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!