Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juli 26, 2006

Oma

Oma

Googlewhack:
luisteren naar het liedje partysquad

Een rare gozer, die zoon van mij. Neem nu darten. Bij dit spelletje werpt hij de pijlen met de rechterhand en houdt de score bij door de nodige cijfers en kruisjes met de linkerhand op het scorebord te zetten!

Wanneer het gaat om de score-verhoudingen tussen aanhangers van vredesonderhandelingen en de verkopers van wapentuig staat de balans al jaren op voordeel voor laatsgenoemde groep. En niet alleen bij een zeker conflict tussen bepaalde groeperingen in het Midden-Oosten. Neem nu dat prestigeuze vliegmachine-ontwerp waar vrijwel alle in eerste instantie deelnemende landen zich hebben teruggetrokken. Behalve Nederland natuurlijk dat voor de wereld graag als Amerika's schoothondje wil worden gezien. Joint Strike Fighter wordt F35-Ligtning 2. Alsof dan opeens de tekorten teniet worden gedaan en het apparaat niet neerstort zodra je een bocht iets te scherp neemt...Rare lui die machtswellustelingen! Laat ze een voorbeeld nemen aan de gekleurde wezentjes die zich in alle vormen kunnen voordoen en menig kinderhart sneller doen kloppen...

You are Barbouille! You are visually inventive. When you're creating new things, sometimes you forget to eat. Intense! Welk Barbapapa-karakter bent U? Klik hier om daarachter te komen.

De laatste paar dagen kwam ik erachter dat ik ook uitstekend een leuke dag kan beleven zonder U daarover lastig te vallen. Toch kan ik het niet laten om mede te delen dat wij veel in huis hebben gedaan, veel bij m'n moeder langs zijn geweest en dat wij gisteren een werkoverleg hebben bijgewoond. Dat terwijl ik officieel sinds afgelopen vrijdag vakantie heb. Het werd een heftige vergadering waarbij m'n zoon ook aanwezig was. Dankzij z'n boek over Kruistochten (gewoon voor de lol lezen over het verschil tussen Soenieten en Sjiieten en de mogelijke oorzaken van hedendaagse problematiek. Ik zei U toch al dat het een rare is, die zoon van mij?) Na afloop nog even een pintje gepakt om vanmorgen wakker te worden in gezelschap van niet alleen m'n zoon maar ook collega Georges die was blijven pitten. Een verzekeringsagent kwam langs om mij van alles te vertellen over het mogelijk aftrekbaar zijn van pensioenpremies en dergelijke. Nuttig en aan te raden. Alleem kwam weer'ns die lastige vraag voorbij:"Hoeveel kinderen heb jij?" Voor vrouwen is dat meestal behoorlijk duidelijk maar voor mannen...;-) Je kunt elke dag leven alsof het je laatste is maar stel je voor dat er nog eentje volgt?

Vandaag was ik met Fer naar het circus voor "het echte Circus Renz-gevoel". Ademloos keek hij naar de magnifique paarden, de majestueze leeuwen en de halsbrekende toeren der trapeze-artiesten. Velen weten al hoe ik denk over het voorkomen van dieren in het circus: ik ben één van die mensen die het uitbuiten van mensen net een tikkie erger vindt. Zodra dat probleem is opgelost mag iedereen zich druk gaan maken om het mentale welzijn van circusdieren. (Wie zichzelf een oordeel wil vormen betreffende het fysieke welzijn van de dieren van Circus Renz: kom gewoon zelf kijken in plaats van je oordeel onbeargumenteerd te vellen. Sowieso altijd een te prefereren handelswijze.) U mag trouwens raden welke tien-jarige zoon van een Amsterdamse alleenstaande vader zich tijdens de voorstelling in het middelpunt van de belangstelling, het spotlicht én in de piste toonde met een heuse Grote Circus-artiesten glimlach op het gelaat? Juist, de enige echte onversaagde Superfer!!Een geslaagde middag werd afgesloten met een bezoekje aan de bouwmarkt en avondeten bij oma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!