Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juni 28, 2006

Lekker

Lekker

Stacy en Nathalie zijn er niet meer. Ondermeer door toedoen van de (stief) moeder die haar jonge dochters welbewust 's nachts op straat achterliet. Ik durf dat zo hard te stellen. Als ouder doe je je best om je kinderen te beschermen tegen de gevaren die het leven biedt. Hen volkomen aan hun lot overlaten terwijl jij je overgeeft aan een drinkgelag valt daar niet onder. Enkele dagen later 's nachts in de kroeg hangen met een baby in de armen terwijl onbekenden naar je verdwenen kinderen zoeken ook niet. Weer steekt bij mij het plan de kop op dat mensen moeten slagen voor een theorie-examen voordat zij aan kinderen mogen beginnen. De nadruk moet dan liggen bij de vraag:"Is de aanstaande ouder in staat zich verantwoordelijk te gedragen?" Soms (en dat weet ik uit ervaring) heb je even zin om je onverantwoordelijk te gedragen. Voor die momenten zijn er de partner, grootouders, buren, vrienden. Je kinderen bewust blootstellen aan jouw onverantwoord gedrag is onverantwoord.

Ondanks de lafhartige moord op de twee Luikse stiefzusjes (wie het gedaan heeft maakt mij niets uit maar als zelf papa zijnde kan ik wel een aantal methodes bedenken om de dader(s) een langzame en bijzonder pijnlijk verscheiden te doen toekomen) draait de wereld door. Zo werd m'n zoon vandaag van school gehaald door vriendin Jessica die hem meenam naar het Stedelijk Museum en hem leerde hoe je zelf pizza's maakt. Daardoor kon ik bij thuiskomst van het werk genieten van een pizza die met liefde bereid was en daardoor extra lekker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!