Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, mei 15, 2006

Klaar

Klaar

Hoe geestig! Gisteren nog voorspelde ik m'n moeder dat Ayaan Hirsi Magan eerdaags naar Amerika zal vertrekken om daar adviseur te worden in het campagneteam van Jeb Bush, de volgende president van de Verenigde Staten van Amerika. Het ziet er naar uit dat de eerste stap in deze richting is gezet nu bekend is geworden dat zij zich in september van dit jaar zal aansluiten bij het American Enterprise Institute. Dat is een zwaar neo-conservatieve denktank. Het onderwerp 'onderwijs en cultuur" wordt voorgezeten door Lynne Cheney, de echtgenote van vice-president Dick Cheney. Voor dit groepje invloedrijke Amerikanen is de VVD een zwaar linkse politieke partij. Zij kan Jeb mooi steunen op zijn weg naar het presidentschap. Zij weet namelijk alles van liegen, bedriegen en je niets aantrekken van de gevolgen daarvan. Neelie Kroes zei zo fraai over mevrouw Magan:"Zij is economisch geweest met de waarheid."

Zo ging ik vandaag economisch om met mijn tijd. Hoewel ik mij inmiddels beter had gemeld ben ik toch niet gaan invallen (Stond niet ingeroosterd. Zodoende) op het werk vandaag. Liever maakte ik een inhaalslag op het thuisfront. Zodoende zijn er (tot vreugde van m'n zoon) een kleine verbouwing afgeleverd, is er een draaiboek in elkaar geflanst in opdracht van het oudercollectief en heb ik gewerkt aan de voorbereiding van de deelraadsvergadering van morgenavond: de eerste waarbij het nieuwe vergadermodel wordt toegepast.

Had koffie nodig en dus ging ik naar de winkel. Die waar Ferdinand werkt op maandagmiddag, welteverstaan. Toevalligerwijs was hij net vertrokken toen ik aankwam bij Wereldwinkel Koning Max. Dat heeft mij er niet van weerhouden Max Havelaar koffie te kopen. 1,90 Euro voor een pak van 250 gram; dat valt toch best mee?

Het viel mij ook mee dat ik tijdens m'n werkzaamheden vandaag maar een paar keer gestoord werd: een paar keer toen de telefoon ging en een paar keer omdat Ferdinand het uitschaterde om het een of andere thuisfilmpje waarbij een schildpad voor bal werd aangezien en zo. U kent die programma's vast wel.

Het programma voor de vergadering van morgenavond is deels telefonisch doorgenomen met de fractievoorzitter vanuit het buurthuis waar m'n zoon karateles genoot. Wij hebben ons verhaal voor morgen wel klaar.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Abe Rosenthal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!