Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, december 28, 2005

Gesteggel

Gesteggel

De meeste schaatsenrijd(st)ers die deze dagen deelnemen aan de Nederlandse Kampioenschappen Afstanden waren nog niet geboren toen ik jaren terug samen met mijn oma de verrichtingen bekeek van de snelste ijslopers.
De enkeling die wel al ter wereld was gekomen was nog niet zindelijk. Toch blijft het langebaanschaatsen mij boeien. Ook na al die jaren nog. Ook toen al was er gesteggel met plaatsten voor de Olympische Winterspelen. Dan kun je toezeggen dat de eerste vier van het klassement door mogen maar wat te doen wanneer twee schaatsers ex equo op die felbegeerde vierde plek eindigen? Lastig.

Natuurlijk is het lang niet zo lastig om ver...eh...beoordeeld te worden door Minister Verdonk. De zelfgekozen god van naturalisatie oordeelde dat een man's zoon "feitelijk niet tot het gezin behoorde" omdat zij langer dan vijf jaar van elkaar gescheiden waren. Het Europees Hooggerechtshof oordeelde dat Nederland een te streng beleid voert, vastgelegd in het Vreemdelingenbesluit. Uiteraard vindt Rita dat zij (en zij alleen) gelijk heeft en tekent zij beroep aan. Misschien wordt het tijd dat het Europees Hof beslist dat mevrouw Verdonk niet langer minister mag zijn?

Vandaag was het voor mij tijd om wat gas terug te nemen. Ik had Ferdinand opdracht gegeven zijn vader te laten uitslapen. Heerlijk wat zitten rommelen in huis terwijl buurvrouw Johanna met onze zoon een spelletje Top Trump's Dino's speelde; een kaartspelletje, onlangs gekregen van collega Natasha. Terwijl zij samen in de keuken aan de slag gingen om de lunch te bereiden vulde ik op m'n gemakje nog wat blijkbaar noodzakelijke formulieren in. Na de lunch vertrok Fer's moeder waarna Ferd buurman Dudo ging helpen met een klusje om daarna samen met hem te gaan badmintonnen in de ijzige koude. Maar ja, het was windstil en dat argument is doorslaggevend voor badmintonnen in de buitenlucht. De namiddag was voor het schaatsenrijden. Voor buurvrouw Natasha (niet te verwarren met collega Natasha of ex-collega Natasha) had ik helaas weinig tijd omdat het inmiddels volgens mijn agenda tijd was om op te draven voor een Rocky Horror-repetitie. Die bleek pas voor morgen gepland te staan waardoor ik en een aantal castleden konden genieten van een onverwachte vrije avond.

Heeft U ook zo genoten van de dag van vandaag?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!