Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, december 22, 2005

Genieten

Genieten

Scholen moeten toegankelijk zijn voor iedereen, ongeacht ras, politieke overtuiging, sexuele voorkeur, geslacht en andere uiterlijke kenmerken. Althans, dat vind ik. Als ouders hun kinderen een bepaalde overtuiging willen bijbrengen dan mogen ze dat lekker zelf doen. Met geloof belijden is niets mis (hoewel er altijd extremisten zijn maar die moet je gewoon altijd kielhalen, radbraken ende vierendelen) maar doe dat lekker thuis, in een kerk, moskee, synagoge, hindoe-tempel of sporthal. Scholen zijn gebouwen waar wordt onderwezen en niet geïndoctrineerd. Zo hoort dat te zijn in mijn overtuiging.

In mijn overtuiging is het ook vrij eenvoudig om een voorlopig einde te maken aan de grootste doodsoorzaak wereldwijd: honger. Het enige dat hoeft te gebeuren is dat alle bedrijven ter wereld een jaar lang geen geld uitgeven aan reclame. Met het aldus uitgespaarde geld kunnen miljoenen mensen in leven worden gehouden waarmee een gigantische toekomstige afzetmarkt wordt gecreëerd. De bedrijven hebben er dus zelf baat bij. Natuurlijk kunnen ook alle regeringen besluiten een week lang geen wapens te produceren. Ook dan blijft er genoeg geld over om dood door ondervoeding vrijwel uit te sluiten voor een lange tijd. Zodoende blijven er uiteindelijk ook weeer meer belastingbetalers in leven.

Waar ik persoonlijk baat bij zou hebben is wat vrije tijd. Echte vrije tijd dan. Had gisteren zelfs bijna geen tijd voor m'n kind. Direkt na het werk naar huis om even m'n zoon te knuffelen en uit te horen over het kerstdiner eerder die dag op school en *Whoosh* in een taxi om naar een partij-bijeenkomst te gaan. In het huis van partijgenote José kreeg ik eten aangeboden. Een aanbod dat ik graag aannam aangezien er zelfs voor de avondmaaltijd geen tijd was gereserveerd.

Voor wie wel tijd is gereserveerd is Saddam Husein. De afgezette president van Irak beweert gemarteld te zijn door Amerikaanse ondervragers. Een woordvoerder van de VS ontkent de aantijgingen..."En trouwens: hij martelde zelf ook mensen dus hij moet niet zo zeuren. Bovendien hebben we sinds kort het martelen van gevangenen door Amerikanen verboden. Behalve in die gevallen wanneer het nodig is, natuurlijk. Onze God...eh...President bepaalt wanneer dat nodig is. En Hij alleen. Goed dan, z'n Vader ook."

Vandaag een relaxte werkdag met op het eind een etentje bij oma. Altijd weer lekker en gezellig. M'n zoon blijft daar vanavond pitten dus papa kan morgenochtend wat langer in bed blijven liggen. Genieten!

Zullen de 110 militairen die volgend jaar namens Nederland naar Afghanistan gaan ook zo genieten? Ik waag het te betwijfelen. Uitgestuurd worden op een hopeloze maar vooral nutteloze missie die je ook nog eens je leven zo kunnen kosten lijkt mij persoonlijk niet zo gezellig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!