Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, november 15, 2005

Veel

Veel

Na ruim een dag verstoken te zijn geweest van nieuws via internet valt het mij op dat alles eigenlijk steeds hetzelfde blijft. Zo zit Milosovic nog steeds de rechterlijke macht te stangen "Dit proces is zo vermoeiend. Ik wil een jaartje rust!"), probeert George Junior zich populair te maken bij de wereldbevolking ("Hallo lief volk van Azië. Willen jullie Amerikaanse auto's kopen? Ik regel wel een leuke korting!"), zijn de wachtlijsten in de zorg nog steeds veel te lang ("Goh, in provincies waar minder bureaucratie heerst zijn de wachtlijsten veel korter! Hoe kan dat nou!?"), kloppen de opiniepeilingen van Maurice de Hond niet ("Laat mijn grootste concurrent door middel van onderzoek maar eens bewijzen dat mijn onderzoeken niet kloppen!"), toont Brits onderzoek aan dat vrouwen gemiddels meer woorden per SMS versturen dan mannen ("Na vier jaar van uitgebreid onderzoek zijn wij erachter gekomen dat vrouwen meer kletsen dan mannen. Knap van ons, he?") en wordt verwacht dat mensen ook dit jaar weer veel geld gaan uitgeven in de Decembermaand ("Ze kopen vooral spulletjes voor elkaar: waarschijnlijk kopen sommige mensen goedkope cadeautjes en anderen wat meer luxe artikelen. Of niet natuurlijk.").

Zelfstandig uitgevoerd onderzoek door ondergetekende leerde dat er een kink in de (ADSL-)kabel zat. Of eigenlijk was er een flubbeltje van het modem-insteekdingetje afgebroken. Bovendien bleek dat softwarematig af en toe de netwerkkaart vanzelf wordt uitgeschakeld. Wellicht is m'n virusscanner of firewall de boosdoener. Weet iemand of dat mogelijk is? Toen ik vanmorgen boodschappen haalde ten behoeve van m'n collega's haalde ik ook maar meteen een nieuw verbindingskabeltje voor tussen pc en modem. Daarnaast zowel modem-software alsook virusscanner opnieuw geïnstalleerd en voilà: we kunnen weer surfen!

Na een vrij normale werkdag gisteren was ik mooi op tijd thuis om samen met Ferdinand een hapje te eten, zijn zusje, zijn oma en de buurvrouw van oma te bellen voordat het tijd was voor karateles. Op de weg terug naar huis genoten wij met volle teugen van de avondlucht. Vooral de maan stond er exceptioneel mooi bij. Verder deden we nog aan auto-spotten. Niet helemaal mijn ding maar wanneer een kind ergens interesse in toont stimuleer ik dat graag. Valt toch niet mee om in het semi-duister van afstand een automerk te herkennen...

En help mij herinneren dat ik weer'ns wat vaker het woordje "nee" bezig. Niet dat ik het niet leuk vind om commissievergaderingen voor te bereiden en bij te wonen, inventarisatielijsten op te stellen of te helpen met de voorbereidingen voor het Sinterklaasfeest op school en dergelijke zaken meer maar op den duur wordt het wat veel. Misschien toch maar'ns een assertiviteiscursus volgen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!