Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, november 22, 2005

Trots

Trots

Als medewerker van een tabakszaak ben je eigenlijk ook een soort barman: mensen vertrouwen je details toe over hun werk en hun (liefdes)leven. Zo verkrijg je inside informatie over het werk binnen een zeker recentelijk afgefikt detentiecentrum op een zekere luchthaven en hoor je van krakers zelf hoe zij behandeld zijn door justitie . Ook krijg je het verhaal te horen van de agent die bij de betreffende ontruiming gewond is geraakt. Ook het beroep van kapper is zo'n beroep: zo mocht mijn kapper ooit de man kortwieken die vastzit vanwege het omleggen van Pim Fortuyn. Voor wie op de hoogte wil blijven van de meest recente ontwikkelingen is het dus raadzaam om zo frequent mogelijk naar de kroeg te gaan, een krantje of sigaretten te kopen en het haar te laten bijpunten...

Kwam vanmorgen op straat de manager tegen van het lokale filiaal van een groot-kruidenier. Trots vertelde hij dat hij als eerste persoon van boven de 100 kilogram in gewicht een heuse parachutesprong heeft gemaakt waarmee een jarenoude wens werd vervuld.

De meeste van mijn wensen zijn inmiddels bewaarheid, hoewel ik er altijd wel een aantal achter de hand houd. En hoe zit dat met U, mijn lezers?

Vanmorgen op het deelraadskantoor ondervond ik dat een paspoort-verlenging tegenwoordig neerkomt op 38,80 euro. Nog niet de 7 euro meegeteld die je kwijt bent aan nieuwe pasfoto's. Gewoon 1 foto'tje laten maken kan bijvoorbeeld niet: het moeten er meteen vier zijn. Tsja, zo wordt je wel op kosten gejaagd. In Engeland schijn je inmiddels niet meer lachend op de foto te mogen.

Wie gisteren wél lachtte was onze manager toen hij vertelde dat het hoofdkantoor een mystery-visitor had langsgestuurd bij The Amsterdam Dungeon om het zaakje te beoordelen. Van alle twintig verschillende onderdelen van Merlin Entertainment, het moederbedrijf, kwamen wij als allerbeste uit de bus. Toch wel iets om trots op te zijn, dacht ik zo te kunnen denken. Is er iets waar U trots op bent?

Maar zo trots als ondergetekende toen zijn zoon uit eigener beweging de vuilniszakken bij de stoeprand zette nadat hij bij wijze van ochtendgymnastiek een paar karate-kata's had gedemonstreerd zullen weinigen zijn...:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!