Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, september 25, 2005

Feestje

Feestje

Terwijl de zomer nog niet van wijken weet voltooide ik boek nummer 17 van dit jaar. Of beter gezegd: drie boeken. Het gaat om De Uitvreter, Titaantjes en Dichtertje. In het begin van het vorige millenium geschreven door de heer Grönloh, beter bekend onder het pseudoniem Nescio. Prachtig taalgebruik en thuishoorend in het rijtje van klassiekers uit de Nederlandsche literatuur. Momenteel reist Johannes Kemkens door het land met en als "De Uitvreter". Komt de voorstelling bij U in de buurt, aarzel dan niet. Naar verluidt wordt het door Nescio bedachte karakter zeer realistisch vormgegeven.

Nog steeds aan het bijkomen van een feestje, gisteren. Aanwezig waren Marije, Marieken, Claudia, Bas, Erwin, Daniëlle, Deborah, Thura, Koen, Hester, Hans, Vincent en Jessica. Het begon met een RHPS cast barbecue waarop ook buurvrouw Angélique afkwam en eindigde met het wegzetten van diverse lege drankflessen. Een goed feest derhalve waarop slegs één glas het leven liet.

Eerder op de dag volgde ik de eerste les in de reeks van een scholingscursus voor aanstaande deelraadsleden. Vrij droog maar wel nuttig. Op de weg terug mocht ik een blinde partijgenoot en zijn hond naar het station begeleiden. Zodoende werd ik weer een prachtige ervaring rijker. Het viel echt op dat zo weinig mensen rekening houden met de minder valide medemens. Mensen blokkeerden de trap en verwachten dat het nietsziende heerschap hen zou zien en ontwijken. Ferdinand was gisteren bij oma die hem vanmorgen bij zijn vriend Maurits afleverde waarvandaan ik hem vanavond weer ophaalde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!