Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, mei 12, 2005

Economie

Economie



Googlewhack:

komkommermelk "english"




In weerwil van wat minister Zalm ons graag doet geloven is het nog lang geen tijd om de vruchten
te plukken van zijn economisch beleid: Nederland bezet zo'n beetje de laagste sport op de
Europese economische ladder. Men hoopt nu op een opleving vlak voor de verkiezingen in 2007...



Voorlopig gaat het met name slecht met de werkgelegenheid. ING gooit 1000 mensen de WW in
waarvan een aantal gedwongen. De betreffende banen verdwijnen bij dochteronderneming
Nationale Nederlanden. Met nog meer mensen die in de markt zijn voor
een baantje wordt het ook voor mij steeds lastiger een passende baan te vinden.

Weet U toevallig een open vacature te staan voor een crediteuren-administrateur, een
tekstschrijver, corrupte ambtenaar, een salaris-administrateur, een data-typist, hotel-entertainer,
webredacteur, assistent-historicus, witteboorden-crimineel, assistant register accountant, floormanager, topmanager van een energiebedrijf en/of bouwonderneming, assistent boekhouder, rentenier, beoordelaar sociale wetgeving, debiteuren-beheerder, matrassentester, verificateur,
acteur, nieuwsredacteur, gigolo of kinder-oppas laat het mij dan even weten. Ook sta ik open voor
eventuele andere toekomstige carrières...



Intussen maakt het solliciteren mij zo moe dat ik na een dag, gevuld met cursus ("Iedereen verteld
mij maar dat ik een blinde vlek heb maar ik zie'm toch écht niet...!" aldus een cursiste vandaag.)
gevolgd door werken gevolgd door theeleuten met buurvrouw Angélique maar niet verder vervolgd
met feestje bij buurvrouw Pieternella noch Pencak-les, de bedstede vroegtijdig opzoek. M'n zoon
ging met graagte naar bed toen ik het voorstelde: met de opvang is hij vandaag van Oud-West
wezen fietsen naar en in Het Amsterdamse Bos. En terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!