Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, maart 18, 2005

Geld





Wederom vroeg ik de overheid waar zij het extra geld vandaan haalt dat wordt gepompt in de bestrijding van terrorisme en radicalisering. Inmiddels is het bedrag opgelopen tot 400 miljoen euro.
Dat is een hoop centjes om uit te geven voor een ministerie (van Financiën) dat beweert dat er geen geld is voor bijvoorbeeld het verbeteren van zorg of onderwijs.
Vandaar dat ik nieuwsgierig ben: Heeft men al die tijd gelogen over een tekort of komen er nieuwe bezuinigingen?





Vandaag Ferdinand iets eerder van de opvang gehaald om samen met hem nog even een paar winkels langs te gaan.
Wij zijn ons te buiten gaan aan een stel nieuwe veters en een zak drop. Goed, niet? Thuisgekomen gezellig samen Star Trek: Voyager gekeken, gevolgd door een tweetal afleveringen van Q & Q.
Hoorde van m'n moeder dat er veel beslag wordt gelegd op haar broer die over is uit Chicago. Jammer, want ik zou m'n favoriete oom graag m'n kinderen laten zien. Helaas, wat niet is dat is niet en ik moet dat maar accepteren...



Zo moeten de burgers van dit land maar accepteren dat er wederom het een en ander gaat veranderen op de energiemarkt. Dit keer heeft minister Brinkhorst bedacht dat de energiebedrijven moeten worden gesplitst in leveranciers en netwerkbeheerders. Strak plan! Nog even en de energiemarkt wordt genationaliseerd, evenals alle andere openbare nutsbedrijven. Dat wordt lachen! Zoiets is nog nooit vertoond.
Persoonlijk ben ik wel nieuwsgierig naar de vergoeding van de commissieleden die dat plan binnenkort naar buiten zullen brengen in opdracht van het ministerie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!