Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, februari 18, 2005

Gattaca



Googlewhack:




moslimgames







Tsjonge! Soms sta ik verbaasd van mijzelf. Het is mij zowaar gelukt mijzelf te overtuigen dat het toch wel goed is om te trainen. Lijf én geest worden er beter van. Fysiek trainen is een prima manier om extra energie aan te boren en Pencak Silat is een sport die uitstekend bij mij past. Bovendien was het errug gezellig met Jan, Bas, Deborah, Peter, Patrick, Rooky en Veronica.







Ook op het werk was het gezellig vandaag. Geen inval kunnen krijgen en aangezien je niet in je eentje op een groep mag staan een tijdelijk samenwerkingsverband aangegaan met een andere NSO. Met z'n allen een kopje soep gegeten voordat we de stad ingingen om in de bioscoop naar de film "Streep" te gaan kijken.
Inmiddels lichtelijk vermoeid na een pauzeloze werkdag van tien uren zie ik aardig op tegen de stapel strijkgoed die mij lichtelijk verwijtend aankijkt terwijl een zeurderig stemmetje in mijn hoofd mij verteld dat ik nog een bepaald formulier ten behoeve van mijn studie moet opzoeken, invullen en opsturen.







Javier Guzman is in elkaar geslagen op de Amsterdamse Zeedijk.
Alleen maar vanwege het verkondigen van zijn mening.
Nu kun je vraagtekens zetten bij het feit of het uitroepen van "Stomme
eikel!"
het uiten van een mening is maar feit blijft dat hij mensen boos maakte en
zij zomaar als reaktie eh...boos werden. Schandalig! Nee, dan meneer Bos:
je wordt rijk door te frauderen en vervolgens verlink je je vrienden die
hetzelfde doen. Dan ben je pas een echte held in dit land.
Volkomen terecht dat hij het met frauderen "verdiende" geld mag houden. Toch?
Of niet soms? Vingers omhoog van wie vindt dat frauderen en klikken beloond
moet worden.





M'n salaris is gestegen maar schijn bedriegt. In eerste instantie is het
maandbedrag gedaald
omdat mijn contracturen nu zijn vastgesteld op 25 per week in plaats van 27. De extra gewerkte
uren in vakanties dienen nu apart te worden gedeclareerd. Financieel
gezien heeft dat geen consequenties aangezien ik hoe dan ook aanvulling
ontvang tot bijstandsniveau. Het is alleen maar wat ingewikkelder
geworden. Zelf betaal ik nu het gehele bedrag aan naschoolse opvang voor
m'n zoon. Zo'n zeventig procent draagt de belastingdienst bij middels een
voorschotbetaling en verder geeft m'n werkgever een bijdrage die verwerkt
wordt in m'n salaris. Leuker kunnen ze't niet maken, wel ingewikkelder.





En over m'n zoon gesproken: hij is terug van een nachtje logeren en ik ben blij dat hij weer thuis is. Desondanks gaat hij dit weekend bij oma logeren omdat zijn vader moet werken. Ach, vervelen doe ik mij niet. En U?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!