Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, februari 13, 2005

Afscheid



Googlewhack:

de bende van Jan Praet boekbespreking




Het valt niet mee om uit een dal te klimmen. Eigenlijk is't gewoon hoogstvermoeiend.
Uitrusten kan niet want dan glijd je weer af. Zonder veiligheidslijnen red je't niet. De drie belangsrijkte zijn voor mij die met de namen: "Kinderen", "Familie" en "Vrienden".



"Sorry dat ik zo laat ben!"

-"Tsja, je bent inderdaad zo'n vijf uurtjes te laat."

-"Mag ik toch nog even blijven?"

-"Nee."

-"Okee, dan ga ik weer. Dag."

-"Dag".


Ook ex-en dienen zich aan regels te houden. Vind ik. Zelfs als het om de biologische moeder van je zoon gaat.
Zodra je hen gaat belonen voor het overtreden van de overeengekomen regels is het hek van de dam. Zo ziet U maar: soms zijn ook ex-en net kinderen of mensen...;-)

Gisteravond de eerste opgave gemaakt van de cursus Speed Reading. In gewoon Nederlands is dat snellezen. Als informatiejunk leek het mij wel aardig om te leren hoe ik informatie sneller en langer houdbaar tot mij kan nemen. Ook met het oog op mijn huidige studie. Misschien dat ik zo wat tijd kan uitsparen voor andere leuke dingen. En over leuke dingen gesproken: met het leuke ding dat Eva heet de weersomstandigheden getrotseerd hoewel daar geen noodzaak toe was. Haar broer (het watje!) bleef liever voor de televisie hangen. Eva kwam natgeregend en zwaar verwaaid huppelend thuis met een heuse mooie grote rode appel. Die hadden wij uitgezocht bij de Islamitische groenteman. Bovendien waren we ook nog even bij de brievenbus langsgeweest en hadden we een cadeautje achtergelaten bij een verjarende buurvrouw. Gisteren hadden we al een kaartje in de bus gedaan bij een andere jarige buurvrouw.



Voor nu is het feestje even afgelopen: Eva is opgehaald en haar moeder had haast. Over twee weekjes zie ik haar weer. In principe. Vooreerst maar even wat tijd besteden aan Ferdinand. Ook hij weet schijnbaar niet wat hij met de situatie aan moet. Een moeder die soms wel en soms niet maar altijd misschien langskomt waarvan een enkele keer op de afgesproken tijd. Daarnaast een zusje dat in principe elk ander weekend komt logeren terwijl diens zusje ook zijn zusje kan zijn. Hoe leg je dat nu uit aan zo'n jochie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!