Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, oktober 21, 2004

Toekomst



Googlewhack:

dudo piemel



Fidel Castro gevallen

Daar schrik je toch wel even van, van zo'n berichtenkop. Even dacht ik dat het plan om Fidel te worden in plaats van Fidel (Een plan ingegeven door goede vriend Erwin) in duigen viel. Gelukkig viel het allemaal wel mee en heeft de Cubaanse dictator slechts wat fysiek ongemak opgelopen.

En over Cuba gesproken:

Voor de liefhebbers nog even de artikeltjes over Cuba waaraan ik refereerde in m'n commentaar-hokje én op m'n vragen-weblog:


Verenigde Staten voeren strijd tegen Cuba op



Boris Dittrich over Cuba in juli 2004
.




Met excuus voor het slecht functioneren van de door mij geplaatste links. Nu zou het moeten werken...



"Het ging over de levensbedreigende situatie waarin mensen verzeild raakten als hun Gezondheidscredits bijna op waren. En over de neiging van sommigen, daar zo zuinig mee om te springen dat ze zelfs geen hulp zochten als het toch echt nodig was."


Uit Kinderen van de Rekening van Gerben Hellinga Jr..


Indertijd moest ik hartelijk lachen om de toekomstvisie van deze SF-auteur maar inmiddels lijkt het er sterk op dat wij die kant op gaan. In de geschetste wereld van de toekomst krijgt iedere wereldburger een bepaald aantal credits
voor het leven. Elke medische behandeling kost een voorgeschreven aantal credits. Zijn de credits op dan moet men het doen met de beunhazen van de zwarte markt. In het kort komt het erop neer dat chronisch zieken en gehandicapten al snel tot een uitstervend ras behoren. Behalve uiteraard wanneer zij zeer vermogend zijn.


Eerdaags mogen wij het doen met een no-claim regeling in het ziekenfonds: wie een jaar lang geen beroep doet op de gezondheidszorg krijgt tot maximaal 250 euro terug van het Rijk. Heel fijn voor zo'n top fitte en van gezondheid en levenslust blakende jongeling als ikzelf (*AHEM!*) maar hoe zit dat met ouderen, gehandicapten en chronisch zieken? Uiteraard wordtt tegelijkertijd de maandelijkse premie verhoogd. Helaas kan Minister Hans Hoogervorst daar niets tegen doen: dat doen de verzekeraars geheel buiten zijn departement om...Ha!
Eén sessie bij een gekwalificeerd psychiater en de heer Hoogervorst zit op zijn tax! Vermoed ik.


Daarnaast begin ik te vermoeden dat over een paar honderd jaar het Nederlands als dode taal wordt beschouwd. Want zeg nou zelf: een "Outbound callcenter agent", heette dat niet ooit een "Telefonisch verkoper (m/v)"?


Gisteren met het werk naar het van Ostadetheater geweest voor de voorstelling De Nieuwe Kleren van de Keizer. Hoogst vermakelijk!

Gisteren hadden wij vijf kinderen op sleeptouw; vandaag waren het er ietsje meer: 15.
Gelukkig was er een mama mee zodat wij in ieder geval met oversteken en het in- en uit de tram stappen
een beroep konden doen op een extra paar ogen. Maar toch: achteneenhalf uur werken zonder pauze gaat je niet in de kouwe kleren zitten...Naar TunFun ging de reis vandaag.

Aangezien ik gisteren nog niet m'n volledige studie-achterstand heb ingelopen (ondanks het feit dat ik eerst om 01.30uur de multomap dichtklapte!) ga ik maar weer'ns verder.

Hasta manana!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!