Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, oktober 27, 2004

Schande!


Googlewhack:

verjaarstaart +1 kaarsje



Eva is netjes afgeleverd in de armen van buurvrouw Miriam;
Ferdinand besloot nog een dagje aan te sterken bij oma;
Van de veertien kinderen op het werk vandaag genoten
er 10 van de door mij klaargemaakte boerenkool-stamppot;
Buurvrouw Angélique vertelde mij van haar recente wedervaren
en buurvrouw Johanna kwam ook nog even een half uurtje langs.


Alles gaat zo z'n gangetje dus. Behalve dan dat ik ongepland een avondje voor mezelf heb. Nu kan ik heerlijk de badkamer schrobben,
Ferdinand's speelplek uitruimen, de tegemoetkomings-papieren inzake de kinderopvangkosten invullen en de papieren bij elkaar zoeken voor de meneer die morgenochtend mij komt ondersteunen bij het repareren van mijn pensioengaten.


Heerlijk, die rust...



Voor de mensen achter het onderzoek naar Titan, Saturnus' bekendste maan zal het nog even duren voordat zij rust kennen. Voorlopig zijn er mooie foto's gemaakt van een landmassa op deze mogelijk toekomstige plek voor een basis. Cassini voldoet aan de verwachtingen...



Dat deed ook een 21-jarige kinderleidster uit Purmerend:
Ten overstaan van de haar toevertrouwde kinderen sprak zij een automobiliste aan op diens wangedrag. Daarop ontstak de aaangesprokene in grote woede en uitte die met fysiek geweld. De gewonde kinderleidster bleef koel en gaf het kentekennummer door aan de politie.
Die greep de criminele (vrouwelijke crimineel?) later in de kraag.
Goed zo! Lekker puh!



Gelukkig kan zoiets vanaf 1 januari 2005 niet meer gebeuren: als de automobiliste haar rijbewijs bij zich had gehad (...) zou zij zich wel tweemaal bedenken voordat zij iemand zou slaan en schoppen. De kans dat zij wordt gepakt is dan namelijk vééél groter. Handig toch, zo'n identificatieplicht? Zo zullen mensen ook zichzelf niet meer opblazen op luchthavens en in overvolle treinen, bang als zij zijn om hun persoonsbewijs te vernietigen. Ze zouden een boete kunnen krijgen! Ook het aantal fietsdiefstallen zal schrikbarend afnemen. Want zeg nou zelf:
er is toch niet één junk te vinden die het risico wil lopen een nacht in een warm bed met avondeten en ontbijt, betaald door de gemeenschap, door te brengen? Ooit sprak men er schande van dat onder het regime van Stalin
iedereen van zestien jaar en ouder zich diende te legitimeren op verzoek. Schande! Die leeftijdsgrens lag veel te hoog!




Vandaag staan wij stil bij het overlijden van John Peel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!