Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, oktober 09, 2004

777




Maar liefst 777 stukjes totnogtoe geschreven op dit weblog.
Dit is stukje nummer 778. Leest U met mij mee?




Onze regeringsleden zijn tegenwoordig weer per e-mail bereikbaar.
Zodoende kon ik mijn recente vragen aan Hoogervorst en Dekker eindelijk versturen. Bovendien heb ik een vraagje voor de heer Balkenende: Als U kunt sparen voor een vakantie kunt U toch ook sparen voor ziekenhuisopname? Waarom laat U dan de verzekering de rekening betalen? Ik neem tenminste aan dat U zlef ook vindt dat iedereen z'n eigen verantwoordelijkheid moet nemen.
In iets andere bewoordingen stuurde ik hem die vraag vandaag toe.




Had onlangs een discussie met iemand die vindt dat winkeliers wanneer het recht-systeem faalt het recht in eigen hand mogen nemen. Ik verdedigde de stelling dat als het juridisch systeem tekort schiet
dat systeem aangepast moet worden. Hij vond dat mensen dan hun eigen regels mogen bedenken. Ik denk dat je dan snel in een situatie zit waarin wetteloosheid heerst. Wat vindt U?




Kent U trouwens die mensen die zich "links" noemen en hun kinderen verbieden naar Disney-films te kijken of te eten bij McDonalds?
Opvallend vaak kopen zij hun kleding bij C&A, hun meubeltjes bij de Ikea en betrekken zij hun laptop van Dell. Zijn dat dan géén kapitalistische uitbaters of mag je alleen gebruik maken van het kapitalistisch systeem als je dat weinig geld kost?
Opvallend vaak zijn het dezelfde mensen die de zeehondencrêche Pieterburen steunen met een jaarlijks donatie "omdat die zeehondjes zo zielig zijn."Alsof het lederen jekker dat die "linkse activisten" dragen niet is afgestroopt van de huid van een dier en hun dagelijkse bakje linksdraaiende yoghurt niet is geproduceerd door een dier dat het hele leven geen vrijheid heeft gekend voordat het een bijzonder ellendige dood sterft. Wanneer zijn mensen het nadenken verleerd?


Wellicht dat wij onze kinderen kunnen aanzetten tot nadenken: de kinderboekenweek is daar bij uitstek geschikt voor. Lezen is goed. Net als bijvoorbeeld ook het aanschaffen van kinderpostzegels. En voor dat van mij niet wil aannemen: vraag maar aan buurvrouw Debbie!~




Heb mijzelf getrakteerd op "The Sound of Music" én "The Lone Ranger"
op kijkschijf. Zo koel. Ferdinand bij vriend Marijn afgeleverd en boodschappen gedaan. Bovendien omdat het weer deze dagen weer wat kilte in de botten brengt een paar balen wol gekocht met bijbehorende breipennen. Met Pjotr samen zijn vriend Ferdinand opgehaald en met de jonge heren samen Eva opgehaald bij buurvrouw Miriam. Allen genoten wij van de kaasfondue met verse baguette. De jongens lazen gezemnlijk Eva voor voor het slapen gaan en vermaakten elkaar daarna uitstekend met z'n tweetjes in het logeerbed terwijl ik nog met m'n dochter samen de geboorte van Barbapapa op video bekeek. Die video was nog een cadeautje voor haar verjaardag, samen met een kijkschijfje van Brum Brum en een winterset van Winnie de Poeh: een muts, een shawl en handschoenen. Met een uiterst tevreden gevoel kan ik strakjes gaan slapen. Hasta manana!

Lekker slapen en mij niets aantrekken van de bobbel in de broek van Clinton of die in het jasje van George Junior. De ene werd veroorzaakt door Monica Lewinsky en de ander volgens de geruchten door Karl Rove.
Volgens de mensen achter Clinton had hij indertijd geen sex met de vrouw die hem orale bevrediging schonk en volgens het team achter Bush zat er een kreukel in zijn jasje die toevallig perfect rechthoekig was.
Welke leugen is volgens U erger?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!