Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, september 21, 2004

Prinsjesdag (Al is dat geen bijster originele titel)



Googlewhack:



coa bos en lommer ria bos





Het was even een uurtje zweten gisteravond maar het is gelukt:
een aantal van m'n brieven aan personen, instellingen en instanties

staat vanaf heden bij elkaar gepakt op een apart weblog. Inclusief de

eventuele antwoorden op mijn vragen.
Het elektronische dagboek heeft derhalve de toepasselijke titel

meegekregen: http://vragen.blogspot.com
Neem gerust ook een kijkje in het nog niet zo uitgebreide archief...




Oh, ironie!

Omdat (dankzij de kabinetsplannen) minder mensen gebruik (gaan) maken

van WW en WAO is het UWV gedwongen ruim 9000 mensen toe te voegen aan

het leger van de nationale arbeidsreserve. Zo zorgt deze regering voor

een grotere toename van het aantal werklozen dan zij zelf had

verwacht.
Geestig, niet? Ik ga steeds harder overwegen om, in navolging van Diego

Maradonna, Fidel Castro met een bezoekje te vereren...

Kijk'ns naar deze cijfers over Cuba: de gemiddelde levensverwachting is 77

jaar; het analfabetisme staat op 3 procent;


Nederland is de grootste export-partner; Er is maar één politieke

partij (dus niet al die ellende tussen welke leugenaar je moet kiezen

bij de verkiezingen) en 97% van de bevolking kan lezen en schrijven.
Ik bedoel maar: wat een land zou het zijn als het in 1961 ingestelde

handelsembargo werd opgeheven! Voordat de handelsmuren zijn geslecht

wil ik er al voet aan de grond hebben! Een geintje, denkt U? Met vriend

Erwin (het was oorspronkelijk zijn idee) heb ik't er al jaren over en

plannen in die richting worden steeds serieuzer. Maar daarentegen kan

m'n eventuele emigratie net zo goed België, Portugal, Utrecht, Israël,

Indonesië of IJsland betreffen. Misschien is't ook allemaal niet nodig

en komen Zalm en z'n Platvoet-vriendjes tot inkeer dankzij de massale

protesten op en rond Prinsjesdag...Helpt U mee hopen?




Voorlopig laat het NIBUD ons weten dat vrijwel iedereen er op

achteruitgaat volgend jaar. Behalve uiteraard de eigen huis-bezitters
want in die groep zitten de bewindslieden zelf. Toevallig.







Dankzij een gisteren opgestart projekt een fijne werkdag gehad weer: de iets oudere kinderen hebben vanaf heden hun "eigen" hangplek waar meteen goed gebruik van wordt gemaakt. Gevolg: minder onrust in de groep en een paar kinderen die plotseling een stapje dichter zijn gekomen bij volwassenheid. gelukkig is het voor Superfer nog niet zover.
Vanmiddag zat hij met vriend Maurits te spelen in een geheime hut. Andrea, Maurits' mama, liet mij weten errug genoten te hebben van de door mij aan haar uitgeleende kopie van de film Amélie. In het kader van mijn recente verjaring mocht ik uit de lokale videotheek 5 weekfilms uitzoeken voor slegs 5 eurootjes. M'n zoon had ik een paar weken terug beloofd een film te huren die hij wegens tijdgebrek eertijds niet kon afkijken. Ik kon alleen niet meer op de titel komen maar met vijf mensen (personeel én klanten van de videotheek) en een twintigtal minuten tijd kwamen we er dan toch uit: First Knight. Helaas was de enige kopie ervan uitgeleend...Dragonheart 2 is't geworden. Vanavond begin ik met Moulin Rouge in het kader van een aanstaande opdracht. De andere titels vertrouw ik in de loop van de week aan dit weblog toe.





Vandaag staan wij stil bij de moord op top-bokser "Fighting" Nordin Ben

Salah.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!