Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, september 07, 2004

Nieuws



Googlewhack:

Vanessa Paradis - Be my babe - songtekst




De commissie Duivesteijn heeft ontdekt dat de kamer meerdere malen moedwillig is voorgelogen door verschillende ministers en instanties en dat daardoor de kosten van ondermeer de aanleg van de Betuwelijn en de HSL-lijn zo de pan uitgerezen zijn. Nu blijkt dat alternatieven terzijde zijn gelegd en adviezen opzettelijk niet zijn opgevolgd komt Den Hollander in opstand tegen verantwoordelijken als daar zijn mevrouw Netelenbos en de heer Zalm. Of laat het volk zich deze wanvertoning welgevallen?
Ik in ieder geval niet en daarom sta ik 2 oktober om 12.00uur op het Museumplein. U toch ook?


Uitgeput van zijn karateles viel Superfer al ras in slaap wat mij de gelegenheid bood even de deur uit te sneaken en een babbeltje te maken met een zekere buurvrouw wiens naam ik nu even niet zal noemen omdat het anders zo eentonig wordt...;-)

Heb eindelijk "Liefde voor Che" van Ana Ménendez uit en vanmorgen als doorgeefboek overhandigd aan de directrice van Fer's school en daarnaast kennisgemaakt met de nieuwe schooldirecteur. Inmiddels begonnen aan "De bende van Jan de Lichte" van Louis Paul Boon waarin een fraai tijdsbeeld wordt weergegeven van het Vlaanderen van rond 1780. Een en ander via een tussenstop bij "The Da Vinci Code" van Dan Brown. Bij thuiskomst trof ik tot mijn verbazing een stel heren aan
die bezig waren het grof geweld de spulletjes in mijn tuin te verplaatsen. Klaarblijkelijk om de opbouw van een stelling mogelijk te maken. Navraag bij de "heren" zelf leverde niets meer op dan wat chagrijnig gemompel en dus de woningbouw maar gebeld. Blijkt dat bij de buren op twee hoog een scheur is ontdekt in de pas enkele weken terug "opgeknapte" (lees: overgeverfde) raamomlijsting. Omdat het om slechts één woning gaat had men geoordeeld dat het niet nodig was de bewoners te informeren. Dit terwijl er toch wel degelijk meerdere huurders last hebben van de reparatie-werkzaamheden en de schade die door de vorige steiger-bouwers was aangericht nog niet eens hersteld cq. vergoed is. De meneer van de woningbouw offreerde mij zijn excuses
en zou in overleg met zijn superieuren nadenken over een schadeloosstelling. Hij klonk daarbij oprecht.



Het grote nieuws in het conflict met Irak is dat Izzat Ibrahim al-Duri,
de vermeende rechterhand van Saddam Hussein (of althans: één ervan)
niet is opgepakt. Knap hoor!


Op een andere plek in de wereld regeert ex-KGB-baas Vladimir Poetin.
Ondanks een nationale en internationale oproep daartoe weigert hij een onafhankelijk onderzoek te gelasten naar de recente gebeurtenissen in Besran. En wat zegt ons dat, jongens en meisjes? Dat hij nog wat meer tijd nodig heeft om de bewijslast in orde te maken. De wereld moet namelijk geloven dat Al-Qaida achter de aanslagen zit en de drijvende kracht blijkt te zijn achter de Tsetsjeense opstand. Zo kan hij zijn vriend George Junior vragen om Tjetsjenië rechtmatig te nuken. En gaat de wereld dat accepteren? Jazeker, de makke schapen die tegenwoordig de wereldbevolking uitmaken accepteren namelijk alle leugens die hun leiders hen voorhouden. Een triest feit.

Het nieuws dat de orkaan Frances een exodus van 2.5 miljoen mensen uit Florida heeft veroorzaakt
(Tsja, dat krijg je ervan als je voor Bush stemt...), twee opeenvolgende aardbevingen en een tyfoon in Japan,
extreem noodweer op de Filipijnen, modderstromen en een tyfoon in China, de moord op Palestijnen door het Israelische leger en de voortgang van de oorlog in Irak krijgen nauwelijks media-aandacht.
Wie bepaalt dat eigenlijk?


In ieder geval niet mijn zoon die lekker in zijn hoogslaper ligt na te genieten van een middagje spelen bij zijn beste vriend met wiens moeder ik nog gezellig heb zitten nagenieten van het wederom heerlijke nazomer-weer bij haar in de tuin. Ook op het werk was het weer dolletjes. Vanavond bijtijds de kooi opzoeken want ik heb het gerucht opgevangen dat er morgen wéér een dag is. Hasta manana!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!