Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, juli 20, 2004

Zomerkamp



Fijn, dat vernieuwde Blogger...Als je na publiceren een correctie aanbrengt
is meteen de lay-out van het betreffende stukje op zoek naar Elvis.



Was gisteren nog moe van de paar uurtjes leuke dingen doen met de kinderen.
In totaal misschien een uurtje gewandelt. Dus wat bezielt mensen om massaal
en in groepsverband vele kilometers te gaan wandelen? En dat vier dagen
achter elkaar!? En toch is dat wat de Nijmeegse Vierdaagse, die vandaag
van start ging, inhoudt. Blaren, uitputting, bedreiging, spierpijn,...en
toch zetten de wandelaars door.



Ze hebben wel iets weg van de voorstanders van de oorlog in Irak: ondanks
dat de feiten tegenspreken stug blijven volhouden dat geweld de enige
mogelijkheid is. Op een bepaalde manier heb ik daar wel bewondering voor.
Begrijp me niet verkeerd: geenszins is het mijn intentie de wandelaars van
de Vierdaagse van Nijmegen te vergelijken met Bush, Blair en al die andere
aartsleugenaars zoals werkgevers die nu van hun personeel verlangen dat zij
langer gaan werken voor hetzelfde salaris maar dat niet verlangen van
het management dat overigens niet onder de CAO valt. Hypocriet. Bah!.
Maar afijn, U bent al tot hier gekomen met lezen dus mag ik Uw intelligentiepeil
hoog genoeg schatten om te begrijpen wat ik bedoel.



Altijd spannend, dat zomerkamp. Komt er een conflict met de Duinrakkertjes?
Wordt dit jaar eindelijk die hand gevonden van dat jaren geleden in
stukken gehakte lijk waarvan de meeste resten zijn gevonden in verboden
gebied? Zijn er teveel bloedzuigers om te kunnen zwemmen?


Voordeel van een rustig dagje als deze was is dat mijn
tafelvoetbal-kwaliteiten zienderogen verbeteren. Maakten de kinderen mij
enkele weken terug nog finaal is met 10-1, tegenwoordig lukt het mij al
regelmatig om toch eventjes zo'n zeven punten tegen te scoren. Goed, niet?




Misschien niet zo goed als de Ferman's nieuwe bureau maar toch...
Vanmorgen zat hij er meteen achter om de hoogte uit te proberen terwijl
buren Debbie en Billy hun oude bureautje gisteravond hadden bezorgd.
Thanks guys! Owe you one...;-)




Samer en zijn broertje Rami blijven eten vanavond waarbij wordt aangetekend
dat Samer bij Ferd in de klas zit én blijft logeren. Gezellig. Hoop ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!