Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, juli 17, 2004

Brand!


Googlewhack!


bouwjaar hoofdkantoor albert heijn




Yeah! Renesmurf vond mijn stukje van gisteren "weblogwaardig"!

Echt een tof compliment van zo'n lekker weglezende weblogauthoriteit.

Thanx, man! Bijzonder smurfig van je...;-)



Toen ik Ferdinand op zijn NSO afleverde laatst viel het mij op dat een
zelfsamengesteld luisterschijfje dat ik hen onlangs kado deed met open
doosje bij de CD-speler lag. Leuk om te merken dat kadootjes die je
geeft daadwerkelijk gebruikt worden...De Ferman ging gisteren naar de
Linnaeushof. Geen wonder dat hij niet met papa mee wou naar het
werk...;-)




Buurvrouw Ilse was er vanmiddag getuige van hoe Superfer en ik het
nieuwe tuinpaadje in gebruik namen. Ons tuintje van twee bij twee kent
nu een platgelegde borderrol als doorgang naar de algemene tuin.
Die hadden we bij de Gamma vandaan. Evenals een kamerverdeler
(of "roomdivider" in slecht Nederlandsch) die des woensdags
aanstaande bezorgd zal worden.
Om dat ding mee te slepen de metro in, ging mij wat fer...eh...ver.


Daarvoor waren wij ook al bij Xenos geweest en ook de opgehaalde
buskaartjes Parijs wogen wat zwaar.


Na een bezoekje aan de fietsenmaker zodat m'n zoon nu ook
in het donker mag fietsen nog lekker een uurtje in de tuin gespeeld
met Eva en Dayna en wat gebabbeld met buurvrouwen Miriam
en Debbie en buurman Billy.


Die laatste kwam er tijdens een potje voetbal met de nieuwe
aanwinst achter dat zijn buurjongetje beschikt over keeperstalenten.
Navraag leerde dat Ferd interesse toont voor het vak van
waterpolo-keeper. Gaan'ns een keertje een proeflesje regelen...



De dag van vandaag sloten wij af met filmbezoek. De keus was gevallen
op Spiderman 2. Gave effecten! Al vond ik het vreemd dat het onweer in
de film qua geluid doorging in de volgende scene...Bleek het een
gigantisch noodweer te zijn dat door de geluidsisolatie van het theater
doordrong. Wist ik veel...


Als het aan mij zou liggen, overigens, koos ik voor de dochter van de
huurbaas en niet voor Mary Jane. Zo'n vreselijk verwend nest is niets
voor mij. Eerst koos zij zoontje Osborn omdat zijn papa veel geld en
macht heeft en zoonlief dat op een dag zou erven; vervolgens kiest zij
voor een astronaut omdat zij kickt op zijn uniform, voor de status én
vanwege het feit dat zijn papa uitgever is van de meest invloedrijke
krant van de stad. Het rare studentje Peter Parker ziet zij niet staan.
Pas als zij ontdekt dat Peter Parker Spiderman is lichten haar ogen op:
"Op een dag schrijf ik een boek en wordt ik schatrijk met het verkopen
van de filmrechten. "Ik was het liefje van Spiderman!" gaat het heten."
hoor je haar bijna denken. Het wicht. Neen, Miss Watson. Deze jongen
trapt niet in jouw vieze spelletjes...



Terwijl je een leuke dag doormaakt vergeet je haast dat er zo'n tachtig
kinderen niet hadden hoeven sterven als er een school in India van de
regering de financiële middelen had gehad om iets te doen aan
brandveiligheid. "Gelukkig is het ver van m'n bed", verzuchten velen
Helaas! Ook onze eigen overheid is niet errug kwistig met geld wanneer
het gaat om de veiligheid van onze kinderen. Gaan ze ook de directrice
van m'n zoon's school ontslaan omdat zij geld liever uitgeeft aan
lesmateriaal en personeel dan aan brandblussers?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!