Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, juni 21, 2004

Oprotpremie



Kan men van een Googlewhack spreken als de zoekterm op MSN is ingevoerd?

midzomernachtsviering 2004




Mevrouw Verdonk van Vreemdelingenhaat heeft een leuk plan:
geef vrijwillig vertrekkende asielzoekers een vertrekpremie mee!
Zelf verzonnen, mevrouw Verdonk? Dacht't dus effe niet. Hans Janmaat
(kent U die nog?) stelde ooit voor een "oprotpremie" te verstrekken
en werd uitgemaakt voor racist. Bolkestein sprak een paar jaar later van een "gezinsherenigsingspremie" en werd bejubeld.
Met welke kwalificatie komt Rita Verdonk in de geschiedenisboeken?
Ook al ben ik het op een aantal punten niet eens met haar beleid,
akties als een minister besmeuren met ketchup kan ik niet goed praten.
Bovendien heeft zo'n aktie een averechts effect: haar beleid zal alleen maar verharden. Dom dus en zelfs volstrekt doelloos.
Bovendien zijn de betrokken aktievoerders ook nog eens zo laf dat zij weigeren de consequenties van hun daden te aanvaarden. Bah!




Dankzij het vervolg-bezoek aan de huisarts van vanmorgen weten wij nu hoe de aandoening heet die de Ferman's rechteroog ontsiert: Granuloma Annulare. Weer wat geleerd.

Mocht zelf weer naar fysiotherapie waar ik door het tussen-gordijn heen een alleraardigst politiek-filosofisch gesprek voerde met een andere cliënt. Al de tijd dat wij spraken hebben wij elkaars gezicht niet gezien. Geestig, niet?


Op het werk brak er lichte paniek uit onder m'n collega en ondergetekende toen bleek dat wij beiden de sleutel van kantoor op kantoor hadden liggen. Ons probleem werd opgelost door de komst van de schoonmaker ruim na onze officiele werktijd.

Was net thuis en had al een hapje gegeten toen buurvrouw Angélique even op de thee kwam waarna Ferdinand vanaf oma zijn vader telefonisch een goede nachtrust toewenschte en ik via het zelfde apparaat gesprekken voerde met Wolkewietje en later ook Daniëlle.
Inmiddels is het kwart over tien en zit de avond er weer zo goed als op. En dat terwijl ik meer wou doen dan een opzetkastje op straat zetten en een boekenplank leeghalen. Doch ek sal volhard!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!