Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, juni 28, 2004

Machtsovername




Bent U ook zo benieuwd naar wat er terecht komt van de plannen
om van Irak een land te maken naar Westers "democratisch" model?
Persoonlijk vermoed ik dat zij binnen enkele jaren Nederland is voorbijgestreeft op het lijstje "meest welvarende landen ter wereld."
Paul Bremer stapt op uit Irak en laat het land voorlopig in handen van Iyad Allawi. Officieel tenminste...Verder is Amerika nog een stukje macht kwijtgeraakt: Buitenlandse Guantanamo Bay gevangenen krijgen het recht in beroep te gaan tegen de kwalificatie "vijandelijke combattant" en mogen eisen te worden behandeld als krijgsgevangen. Een en ander houdt in dat de Amerikaanse regering gedwongen kan worden zich te houden aan de Conventie van Genève. Dat wordt lachen!





Ferdinand kijkt een tekenfilm en moet lachen waarop ik hem vraag waarom.
"Toen ze het hadden over een gouden plaat dacht ik dat ze't over een poster of zo hadden maar ze bedoelden zo'n hele oude soort CD, je weet wel, waar muziek op kon..."
Boehoe! Ik wordt oud...

Nadat wij met een gezamenlijke krachtsinspanning de nagels van Max hadden gekortwiekt ging Ferdinand met mij mee naar het werk en kon zo meegenieten van een relaxte dag met invalkracht Laura als steunpilaar. Bij thuiskomst bleek dat oma het eten al klaar had staan en konden zij en haar kleinzoon direkt na de maaltijd
naar de karate-dojo, mij achterlatend in het bezit van een paar uurtjes voor mezelf. Geniet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!