Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, mei 27, 2004

Dekker's Ghetto



wally tax tour 2004


Wauw man! Leeft-ie nog dan!?


tiramisu trek hem eruit

???


Sinds een paar weken krijg ik opmerkelijk veel hits uit landen als Koeweit, Noord-Korea, Iran en Jordanië. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?



Met Ferdinand als tassendraag-machine gisteren weer aardig wat bereikt.
Ondermeer een opbergkastje voor de Ministeck gescoord, een nieuw paar schoenen voor de Ferman en een kniesteunband en een links radicaal boekwerk voor mezelf. Daarna een dutje ingelast en alleen maar bezoek ontvangen van buurvrouw Janine. Vandaag maar verder met opruimen en even zien of ik nog aan studeren toe kom voordat ik m'n zoon ophaal van het spelen bij z'n beste vriend.






Minister Dekker van Volkshuisvesting helpt actief mee met het ontstaan van ghetto's door vanaf 2008 de huurprijzen van woningen vrij te geven. Ongeacht de staat waarin de woning verkeert kan de verhuurder vragen wat-ie wil. Daardoor zullen mensen met een inkomen van modaal of daaronder worden gedwongen te verhuizen, hun oude buurtje overlatend aan mensen die over meer financieel vermogen beschikken. Totdat één der beide twee-verdieners uitvalt, natuurlijk.
Dan zal de overgebleven partner ook in het ghetto moeten gaan wonen.
Wat een heerlijk toekomstbeeld, niet mensen? Kijkt U maar'ns naar de klassieke SF-film "THX1138" waar in wordt geschetst hoe de wereld er over een paar duizend jaar uitziet als mensen als onze minister van VROM het voor het zeggen krijgen. Voor Sybilla (Dekker, Red.) is de kans dat zij in het verkeerde segment terechtkomt niet zo heel errug groot met ondermeer commissariaten bij Heineken (gratis bier?), RaboBank (Gratis hypotheek?) en Nederlandse Spoorwegen (Gratis reizen?).




Voor ik't vergeet: op m'n Engelstalig "Weekblog" had ik de oproep al gedaan maar voor de goede orde komt-ie ook hier:
Tell an American to vote!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!