Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, april 03, 2004

Stokje



Cranium heeft een paar vragen voor mij middels een zogeheten "stokje".
Wellicht zal ik vanmiddag, als m'n dochter een dutje doet en m'n zoon een filmpje kijkt
eraan toekomen ze te beantwoorden. Maar ik beloof nog even niets. Het kan dus ook morgen worden.
Of overmorgen. Maar beantwoorden zal ik ze...



Sta ik lekker rond te neuzen in de speelgoedwinkel, hoor ik een verveelde stem naast mij zeggen:"Zullen we gaan doen waarvoor we gekomen zijn, pa?" Schandalig!
Ik hoor hém terecht te wijzen. Niet omgekeerd! Ferdinand kocht daar een pakje Yu-Gi-Oh kaarten en lag ze later in zijn bed te lezen en te vertalen. Zijn Engels gaat met sprongen vooruit!



Een groot deel van de dag bracht ik ziek in bed door. Voel mij nog steeds niet helemaal kiplekker maar bezoekjes van buurvrouwen Petra en Angélique en een extra knuffel van de Ferman ("Ik ga dood als ik jou niet meer kan knuffelen, pa!") deden mij wat beter voelen.

Strakjes naar buurvrouw Miriam om daar Eva op te halen voor een weekendje met papa en "bgroer". Thema voor dit weekeinde zal zijn "rust".



Het is dan toch eindelijk uitgekomen: het Nederlandsche bedrijfsleven beheerst de politiek. Zo zijn Frits Bolkestein, Rudolf de Korte en Hans van den Broek doelbewust
de politiek ingestuurd door Shell, Unilever en Akzo. Dit zei G. Kraijenhoff, oud-topman bij Akzo, in het Ikon-programa "Factor". Globalisering dus: een politieke stroming die tot doel heeft het rijker maken van de rijken door het instrument te gebruiken van verheerlijking van het kapitalisme. Nu kan de heer Bolkestein nog zo hard roepen dat globalisering juist leidt tot positie-verbetering van mensen in achterstands-situaties maar zijn Birmese dorpsbewoners echt zo geholpen met de aanleg van een glasvezelnet? Ik denk dat ze meer gebaat zijn bij schoon water. Maar wie ben ik? In ieder geval geen familie van de betrokken (Birmese? Dacht't niet!) aannemer. Hoop ik. Hier een aardig stukje van Agnes van Ardenne over het onderwerp. Daarin haalt zij een zekere voormalige minister van Defensie aan:"Globalisering is niet de oorzaak van armoede; gebrek aan globalisering bestendigt armoede". The World Commission on the Social Dimension of Globalisation (Een commissie die in opdracht van de VN de gevolgen van globalisering onderzoekt) denkt daar anders over: De laatste jaren is in veel Afrikaanse landen het inkomen naar beneden gegaan en is de absolute armoede toegenomen. Je kunt stellen dat het internationale beleid van de afgelopen decennia aangaande Afrika totaal mislukt is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!