Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, april 18, 2004

Blues



75 Procent van de huisartsen blijkt wel degelijk mens te zijn. Zij voelen zich namelijk wel eens tot iemand aangetrokken die te boek staat als patiënt. Wat een ontdekking! Mensen die een betrekking hebben als artsen hebben hormonen! In ieder geval hoeven zij daar niet meer stiekem over te doen...



Het gaat niet goed met het NRC. Als zij zich al moeten verlagen tot het plaatsen van niet onderbouwde bangmakerij-artikeltjes waar gaat dat dan heen? Zo beweren zij dat de meeste aanslagen "sinds 11 september 2001" zijn gepleegd door moslims.
Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Wat te denken van: de meeste aanslagplegers waren boven de 1 meter 60; de meeste bommenleggers bleken een piemel te hebben; 12 procent van alle ongelukken in het verkeer wordt veroorzaakt door dronken automobilisten dus moeten al die nuchtere idioten, die dus verantwoordelijk zijn voor maar liefst 88 procent van de ongevallen, van de weg worden gehaald! Heerlijk, die nietszeggende statistieken. En lekker makkelijk scoren ook. Zoals: het merendeel van de ellende op scholen wordt veroorzaakt door VMBO-leerlingen. Kunst: het merendeel der scholieren zit op het VMBO! De meeste bedreigingen per SMS worden gedaan door mensen die in het bezit zijn van een mobieltje. En zo kan ik nog wel even een paar bladzijdes doorgaan...


Heb laatst op aanraden van een vriendin de film "Todo sobre mi madre" gezien.
Alweer zo'n aanrader met een uitstekende verhaallijn, overtuigende karakters en fraaie plotwendingen. Bovendien steekt-ie ook filmtechnisch goed in elkaar. Gaat dat zien!
Wij verlieten het pand gisteren toevalligerwijs gelijktijdig met buurvrouw Angélique. Onderweg hebben wij nog even met buurvrouw Petra staan kletsen en in de speeltuin zelf was ook Rodney met z'n kinders. Bovendien was eerder op de dag buurvrouw Miriam nog even langsgeweest zodat Eva nog even een kusje kon stelen van haar moeder. Ferdinand en z'n zusje speelden heerlijk terwijl ik van het zonnetje genoot met in de ene hand een boek en in de andere een pak zakdoekjes...*Snotter*.
Tja, volgens buurman Saron en zijn vriendin, buurvrouw Ilse, heerscht verkoudheid. Nou, ik vind'r niks an!

Het optreden vanmorgen in circus Elleboog was een groot succes! De Ferman en ik mochten als Jake en Elwood Blues, aka "The Blues Brothers", de acts aan elkaar praten en de boel op stel zetten. Eerst nog wat onwennig maar later kwamen we helemaal los. Ook Eva en oma hadden (als toeschouwers) genoten van de show. Tijdens het nababbelen met andere deelnemers en medewerkenden kwam het gesprek op The Rocky Horror Picture Show. Bleek dat Rick en Suzan de show al kenden omdat ze'm een aantal jaren terug hadden gezien in Alhambra! Daar was ik bij! Is dat niet geestig? Even naar huis voor een korte omkleedpartij en vervolgens naar de kinderboerderij voor de viering van Ezeltjesdag. Het keuren der ezels hadden wij helaas gemist maar het was nog wel erg gezellig. Eva werd blij gemaakt met een helium-ballon die Pikachu voorstelt en Superfer genoot van een bakje kibbeling. Bas en Elsa waren getuige van de onversneden pret die ik met m'n kinderen deelde. Zo ook Gijs, een schoolvader die wij op weg erheen nog tegenkwamen. Eva staat nu lekker met haar broer te geiten onder de douche wat mij de tijd geeft dit stukje te tikken. Al met al een bijzonder geslaagde (zij het wat vermoeiende) dag, zelfs al heb ik een RHPS-repetitie gemist.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!