Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, januari 27, 2004

Shouf Shouf





Voor het gemak zijn er inmiddels kennissen van buurvrouwen die eerst bij mij en dan pas bij haar aanbellen. Het is een schande. En dat is't.
Een fijne dag op het werk gehad gisteren met op het einde een gevoel van gemis: het besef dat m'n zoon niet thuis zou zijn als ik thuiskwam drong tot mij door. Hij logeerde vannacht bij goede vriend Kenz en heeft daar zelfs het missen van een karate-les voor over gehad. Vanavond zal hij wel kapot zijn
dus na een warme douche mag hij lekker vroeg onder de wol. Mijn avond werd gevuld met politiek gefilosofeer en andere nuttige bezigheden. Zo mocht ik aan het begin der avond Teresa met haar dochter Claudia ontvangen. Eerder op de dag liep ik toevalligerwijs nog haar broer Eddie tegen het lijf die ik al jaren niet had gezien.




In de serie "Puur toevallige stroomstoringen" was dit keer (gisteravond) de gemeente Haarlemmermeer aan de beurt. Ook deze storing is "spontaan" ontstaan en heeft absoluut niets met terrorisme van doen. Net zo min als al die andere stroomstoringen die sinds zo'n twee jaar met enige regelmaat wereldwijd plaatstvinden.




Gelukkig maar dat er grappige mensen zijn die ons afleiden van het wereldleed.
Zo is er Jamie Oliver ("The Naked Chef") die een koksopleiding voor kansarme jongeren opzet in Amsterdam; Emile Ratelband die een signaal afgeeft naar de politiek door te weigeren een bekeuring te betalen voor het uitschelden van een agent en Mimoun Oaïssa die met de film "Shouf Shouf Habibi" zelfs het acht uur-journaal haalt omdat hij mensen leert dat het okee is om te lachen om racistische grapjes en daarmee tevens aantoont dat je iets minder positief in het nieuws komt als je dezelfde boodschap uitdraagt maar per ongeluk in Nederland bent geboren. (Ben ik nu een racist?).
Bovendien bestaat er zowaar de kans dat Amerika tot de landen gaat behoren die zich niet meer barbaars mogen noemen. Onlangs werd bekend dat men wellicht de doodstraf voor minderjarigen gaat afschaffen. Als dat geen goed nieuws is?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!