Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, januari 06, 2004

Een stapje verder




piemel adam curry
Wie is daar in vredesnaam in geïnteresseerd? Ongeloofeloos...


Net als het feit dat Ferdinand begonnen is met karate-les in januari 2003,
sinds kort de oranje band heeft en vanaf gisteren naar de gevorderden-groep is overgestapt. Gefeliciteerd, mien jong!


Sowieso een goede jongen, die Ferdinand. Zo heeft hij zelf zijn sleutelring gerepareerd terwijl ik niet eens wist dat die stuk was en herinnerde hij mij eraan dat ik hem vandaag een formulier voor de NSO moest meegeven.
't Is een bijzonder kind, Griet. En dat is-ie.




"Mevrouw, rechtdoorgaand verkeer heeft voorrang en bovendien bevind ik mij op het zebrapad."-"Huh?" Fout geantwoord. Het juiste antwoord luidt:"Het spijt me verschrikkelijk. U heeft volkomen gelijk. Ik zal het nooit meer doen!" Capice? Een fietser die ons bijna van de sokken reed terwijl hij het rode stoplicht negeerde en de Ferman en ik op het zebrapad liepen over te steken mompelde nog "Sorry, sorry maar ik heb haast."
Dus als ik het goed begrijp hoef je je niet aan regels te houden als je haast hebt. Volgende keer dat ik hem tegenkom krijgt hij volgens zijn eigen logica een tik op de neus. Als ik haast heb, tenminste.




Nu we het toch over geweld hebben: terwijl een militair wordt gestraft omdat-ie doet waar hij voor betaald wordt is er geen streekvervoer in de Zaanstreek omdat een buschauffeur is neergestoken. Het zou toch wat worden als elke werknemer zo reageert op een bedreigende situatie. Stelt U zich eens voor:
ooit werkte ik bij het GAK (Tegenwoordig CWI/SUVI/NV WERK) en werd ik bedreigd met een pistool. Stelt U zich eens voor dat mijn collega's toen hadden besloten dat de hele verdere dag geen uitkeringen zouden worden verstrekt? Dat zou me een zootje worden.
Wat willen de Connexxion medewerkers van hun baas? Dat die werkloze Airmarshals aanstelt die de KLM en British Airways niet willen hebben?
Lekker lastige passagiers "per ongeluk" doodschieten. Is dat waar het heen gaat? Hable Espanol?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!