Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, december 05, 2003

Tsjonge, wat is Klaartje de Schepper opeens populair! Diverse hits heb ik in de laatste paar dagen mogen ontvangen omdat zij ooit eens "mijn" Sneeuwwitje was...




Leukste nieuws van de dag: morgen begint Idols weer. U weet wel: dat programma waarin mensen zichzelf voor schut zetten en dan ook nog eens finaal de grond in worden geboord door een "deskundige" jury. Veel plezier met kijken. Ik kijk niet.




Verder een meelijwekkend bericht: de FIFA verbiedt het aan de zijlijn en in de dugout roken van (assistent-) coaches in de voetballerij. Van Hanegem, Beenhakker en duizenden anderen zullen op een houtje moeten bijten en aangezien de gemiddelde voetbaltrainer twee pakjes per wedstrijd rookt zal ook de schatkist moeten lijden. En wel aan gederfde accijns-inkomsten.




Die Sinterklaas is goed bezig zeg! Dinsdag hadden we al een viering op de opvang waar ik werk; woensdag vierde de Ferman Sinterklaas met de opvang op het buurthuis en vandaag vieren ze't op school. Ik weet niet hoe't U vergaat maar steeds als ik die man zie bekruipt mij toch weer iets van die spanning die ik ook als kind voelde...




Over spanning voelen gesproken: voel die nog steeds in m'n bovenbenen na de training van gisteren. De les begon te laat omdat de guru was verlaat en diverse cursisten zijn niet geweest. Is't 't weer dat mensen ervan weerhoudt de warme stonde te verlaten of zijn er andere factoren in het spel?




Bij thuiskomst trof ik een tevreden slapende Ferd aan. In mijn bed. Er zat nog niets in de schoenen die wij eerder op de avond hadden gezet maar vanochtend werd ik wakker van een kreet van m'n zoon:"Er zit wat in m'n schoen!!!" Het blijft leuk...:-))




Op een dag is ook Sinterklaas failliet maar gelukkig heeft Groen Links er wat op gevonden: de Robin Hood rekening. Daarmee wordt een beroep gedaan op het financieel rijkere deel van de bevolking om de minima te helpen door geld te storten op voornoemde rekening.
Dan is mijn vraag: hoeveel stort de Staat der Nederlanden? Als zij bijvoorbeeld zou afzien van de ontwikkeling van de (volledig overbodige) JSF-bommenwerper kunnen zij met de 7 miljard euro die dan wordt uitgespaart het gat in de gezondheidszorg dichten, kinderen weer op schoolzwemmen zetten en bijstandsouders geld geven voor gymkleding voor hun kroost en twee uren sport in de week voor henzelf. Een eenvoudige kwestie van prioriteiten.




Vanmorgen een fotoshoot ondergaan met fotograaf Diederik. Hij is niet alleen de vader van de kinderen van een buurvrouw Ingrid maar bovendien gevraagd om te fotograferen op hetzelfde feest waarvoor ik laatst door buurvrouw Angela en haar vriend Sebastian ben gevraagd op te treden als "portier". Geestig, niet?
En nu we (althans...ik) het toch over buurvrouwen hebben: vanmiddag nog aan de thee gezeten met buurvrouw Janine om onze gezamenlijke plannen met betrekking tot toekomstige optredens verder te ontwikkelen.




Excuses voor de lengte van deze tekst maar m'n half uurtje in het internet-café is bijkans voorbij en ik moet m'n mail nog tsjekken...Mazzel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!