Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, juni 17, 2003

We stonden op het punt te gaan eten toen er werd aangebeld. Buurvrouw J2 wilde even via de tuin haar huisje in. Vragend naar de reden van mijn verkleedpartij zei ik dat't was ivm een midzomernachtsviering. Hierop schrok zij en riep:"Maar dan heb ik een performance!" Kon haar gerust stellen met de mededeling dat het over een paar dagen pas écht de viering is van de dag van Johannes de Doper. Het groepje waar ik mee was gisteren is niet het enige dat zich daarmee bezighoudt. Ook anderen doen aan (voor de leek)
geheimzinnige en verborgen vieringen. Het is soms errug geestig om te lezen wat de publieke opinie is over deze "sektarische groeperingen" die goed beschouwd niet meer geheimen herbergen dan de katholieke kerk of het bestuur van de lokale tafeltennisvereniging...Op het moment dat Fer en ik de deur uitgingen richting buurthuis liepen we buurvrouw J tegen het lijf die meteen met ons mee kon wandelen. Ze verexcuseerde zich nog voor het feit dat zij de afspraak van woensdag 12.00uur had gemist omdat zij zich had verslapen. Deze woensdag gaat zij in de herkansing. Bij de karateles werden wij opgewacht door m'n moeder bij wie ik m'n zoon in veilige handen wist zodat ik mij met een gerust hart kon voorbereiden op het jaarlijks terugkerende zomerwende ritueel. Het werd een uitermate boeiend gebeuren waarin ook een rolletje voor mij bleek weggelegd. Na afloop een hapje gegeten en vooral met de gasten uit den Engelanden fijn zitten kletsen
terwijl wij ons de drank goed lieten smaken. Rond één uur vannacht kwam ik thuis en heb nog van mijn moeder mogen vernemen dat de karatemeester errug trots is op Ferdinand vooral vanwege zijn vermogen tot goed en geïnteresseerd luisteren. Iets waar ook al zijn juffen mij op wezen. Nog even Daan welterusten gewenscht over de telefoon alvorens af te zakken naar dromenland. M'n moeder was zo goed om haar kleinzoon naar school te brengen zodat ik nog even kon blijven liggen. Bovendien heeft ze't overhemd gewassen waar ik gisteravond flink in heb lopen zweten. Geloof me, het was nodig...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!