Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, december 11, 2008

Rekening

Het sneeuwt op het weblog van m'n zoon! Soms sneeuwt het ook al in het echie in ons land maar of het wij een witte kerst zullen beleven? Met de Kerst vieren wij eigenlijk de geboorte van Jezus van Nazareth.

Jezus werd geboren op 17 juni in het jaar 2vC. Zo is de bewering van David Reneke. De astronoom berekende dat op die datum planeten Venus en Jupiter zo dicht bij elkaar te zien waren dat er voor korte tijd een bijzonder heldere lichtbundel te zien moet zijn geworden geweest. Maar wanneer dan ook exact, de geboorte, het leven, het sterven en de mogelijke wederopstanding van Jezus heeft nogal wat consequenties gehad. Zeker zijn er oorlogen door ontstaan en zijn er worden mensen vanuit een vermeend geloof vermoord. Ik zeg "vermeend" omdat ik mij niet kan voorstellen dat iemand die zichzelf een waarachtig Christen, Jood, Moslim, Judaïst, Boedhist of wat dan ook noemt ooit doelbewust mensen die een ander geloof aanhangt om die reden iets zou kunnen aandoen.

Wereldwijd is er rond de kerstdagen even geen wapengekletter en vragen mensen zich hardop af waarom het niet het hele jaar zo rustig kan zijn. Twee dagen later willen zij geen antwoord op die vraag maar doen zij weer hun best iemand die op een andere manier in dezelfde god gelooft om te brengen. Wereldwijd vallen weer slachtoffers uit naam van het geloof...

Wereldwijd daalt de vraag naar ruwe olie. Zou de mensheid dan eindelijk beseffen dat "we" niet eindeloos kunnen interen op de reserves van onze planeet? Ik ben geneigd te denken van wel. Het lijkt erop dat er redenen zijn om optimistisch te zijn. Blijkbaar is onze overlevingsdrang zo groot dat we massaal besloten hebben wat minder brandstof te verbruiken. Hoera voor ons!

Omdat ik in een optimistische bui ben stel ik maar'ns een vraag aan de Postbank: waarom moet je betalen om je eigen gespaarde geld te mogen storten op je eigen rekening?

De link van vandaag is voor hen die snel en eenvoudig een leuke foto willen transformeren tot kerstkaart zonder uren te moeten besteden aan een fotobewerkingsprogramma dat eigenlijk weinig meer doet dan harde schijfruimte vreten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!