Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, mei 14, 2006

Moederdag

Moederdag

De laatste paar dagen met m'n zoon een paar afleveringen gekeken van La Linea. Kent U dit lijnmannetje nog? In de jaren '70 was hij oorspronkelijk een reclame-mascotte om later zijn eigen zendtijd te krijgen. In Nederland bij de VPRO. Dankzij een schoolmoeder die mij er op wees dat de DVD te koop was zijn de avonturen van "Lui" nu in mijn trotse bezit.

Loesewies van der Laan probeert in bezit te komen van het naambordje "Lijsttrekker D66". Nog twee nachtjes slapen voordat zij bekend maakt in het strijdperk te stappen met Alexander Pechtold. In mijn ogen is Pechtold iemand die in staat is van D66 weer een partij te maken die ergens voor staat. Van der Laan noemde D66 een "pet-partij" (Voor de jongeren onder de lezers: "pet" staat voor "slecht" ofwel "niet-vet") Verder vindt zij het heel normaal om van ideologie te veranderen als je daardoor meer zetels kunt behalen. "Met je tijd meegaan" noemt zij dat. Of zoiets.

Ik ga lekker niet met m'n tijd mee en vier nog steeds moederdag. Eerst verrasten wij buurvrouw Hetty op een ontbijtje en daarna gingen Fer en ik naar m'n moeder. We wilden net weggaan van het terrasje waar wij waren neergestreken tijdens haar eerste keer dat zij het verpleeghuis even mocht verlaten toen er bekende gezichten opdoemden. Even later liep m'n moeder rond, eerst gesteund door kleindochter Maureen en later aan beide zijden gesteund door haar beide zoons. Op het einde van de middag overhandigde de Ferman een zelfgemaakt presentje aan zijn natuurlijke moeder, buurvrouw Johanna. Zo hoort dat. Zo vier je moederdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!