Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, december 06, 2003

Kwam de laatste dagen opvallend veel buurmannen tegen waarmee ik heb gesproken. Buurmannen Arjan, Liu, Leon, Saron, Mohamed en Helmund kruistten mijn pad. Voor het eerst in tijden ook met buurvrouw Beppie staan...eh...beppen.




Ferdinand heeft weer'ns een theorie. Eentje over Sinterklaas deze keer. "De echte Sinterklaas is al heel lang dood maar zijn plaats werd ingenomen door een ander. En telkens als er eentje dood gaat neemt een ander zijn plaats in." Ik vind'm aardig.




Het liedjes zingen bij de kachel bleek ook gisteren succesvol: op een gegeven moment werd er heel hard op de ruiten gebonkt en toen Ferd ging kijken zag hij nog heel snel een Piet voorbij fitsen. De Ferman ging nog even op straat kijken om te zien waar Zwarte Piet heen was. Die zag hij niet meer maar wel een hele grote zak (commentaar in te voegen). Bij nadere beschouwing bleek deze vol te zitten met kadootjes. Ook zat er een brief bij met uitleg waarom de Sint en zijn Pieten geen tijd hadden om zelfs maar eventjes te blijven en een notitie dat papa niet zoveel afspraken meer moest maken omdat hij anders volgend jaar geen kadootje krijgt. Er zaten behalve kadootjes voor mij en m'n zoon en een heleboel kruidnoten en chocolademunten ook presentjes bij voor buurvrouwen Miriam en Angélique, voor oma en voor Eva en Dayna. Met zak en al zijn we toen even bij hen langsgeweest om onze spanning over de inhoud te delen. Zo hadden wij een hele leuke avond bij buurvrouw Miriam en haar kids. Ook Peter en "Tante Ien", een oma van de twee jonge meiden waren er. Naderhand hebben ook buren Debbie en Billy het hele verhaal mogen aanhoren waarbij de Schotse Billy met z'n oren stond te klapperen bij het aanhoren van de Sinterklaas-anecdotes die zijn vriendin en mijn zoon uitwisselden. Tsja, dat fenomeen kennen ze niet in de Highlands.




M'n moeder was gezellig bij ons vanmorgen om een tas met kleren en haar kleinzoon op te halen opdat ik mij rustig kan voorbereiden op wat komen gaat: een optreden in Zaandam vanavond als onderdeel van Dr. Mad's Freakshow. Don't ask...;-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!