Vandaag deed ik met m'n zoon boodschappen. Omdat wij nog een paar statiegeldflessen van een bepaald merk in te leveren hadden werd het de Aldi. Met aftrek van het statiegeld-tegoed van een drietal flessen kwam het eindbedrag aan boodschappen op 1,78 euro. Ik overhandigde netjes 1,80 en kreeg 2 cent aan wisselgeld terug. Zoals het hoort. Bij veel supermarkten rond men af op stuivers en betaal je in een soortgelijk geval dus gewoon 1,80 euro. Pure diefstal dus eigenlijk. Maar omgekeerd telt ook: Geeft het bonnetje 1,77 aan dan betaal je maar 1,75 euro. Door hier op te letten en dan de ene keer in contanten en de volgende keer met de pin te betalen bespaar je al snel 5 euro per jaar...Eigenlijk niet zo heel erg veel maar het gaat mij ook een beetje om de sport.
Net als het aandelenpakket dat ik iets meer dan een jaar terug kocht ter waarde van 25 euro precies. in het laatste kwartaal van 2008 zag ik de waarde dalen tot zelfs iets onder de 22 euro maar inmiddels mag ik mij verheugen op een waarde van...tromgeroffel...maar liefst 25,68 euro!
Het UWV had mij wat extra euro's in het verschiet beloofd maar besloten zich niet aan die schriftelijk gedane belofte te houden. Hier een verkorte weergave van het telefoongesprek dienaangaande:
"Nou meneer, ik heb't even nagekeken en het klopt dat wij U een brief hebben geschreven waarin staat dat U recht heeft op toeslag maar U krijgt die niet want U heeft er geen recht op." Ik:"Pardon?" -"Ik maak wel een terugbelnotitie en dan belt mijn collega U binnen 24 uur terug." Ik:"Is het niet veel makkelijker als U mij direct doorverbindt met die collega?""Dat kan ik niet doen meneer." Ik:"O, zijn Uw handen opeens verlamd?""Nee, ik mag U niet doorverbinden want dat is de procedure niet." Ik:"Wat is die procedure dan wel?""Nou, ik maak een terugbelnotitie en als U niet wordt teruggebeld dan belt U mij weer en maak ik een nieuwe terugbelnotitie en als U dan weer niet wordt teruggebeld dan belt U mij weer en dan maak ik een calamiteitennotitie en als U dan niet binnen 48 uur door de afdelingschef wordt teruggebeld dan belt U mij weer en dan mag ik U doorverbinden met de afdelingschef." Ik:"O"....Ik weer:"Dus als ik het goed begrijp zitten daar mensen die tonnen per jaar binnenhalen met fouten maken waar U voor opdraait door boze klanten te woord te moeten staan?" "Eh...ja." Ik:"Plaatst U die terugbelnotitie maar. Ik wens U nog een fijne dag.""U ook een fijne dag meneer." *KLIK*
Je mag er van denken wat je wilt maar persoonlijk houdt ik er niet van om zo te worden behandeld.
Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Ferdi Elsas